تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

عقب‌نشینی بزرگترین پالایشگاه هند از خرید نفت روسیه

شرکت ایندین اویل چند گرید نفتی حاوی سولفور بالا شامل نفت اورال روسیه را از جدیدترین مناقصه خرید خود حذف کرد.

کد خبر: ۱۲۷۰۸۹
۱۳:۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

عقب‌نشینی بزرگترین پالایشگاه هند از خرید نفت روسیه

دیدارنیوز ـ ایندین اویل که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، به معامله گران اطلاع داد که گرید‌های نفتی داس، اوژن آیلند، تاندرهاوس و اورال دیگر در فهرست گرید‌های جدیدترین مناقصه خرید این شرکت نیستند.

ایندین اویل برای خود و چنای پترولیوم که زیرمجموعه این شرکت است، نفت وارد می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت: خرید بیشتر نفت روسیه، به نفع هند نیست و می‌تواند مانع واکنش آمریکا به جنگ در اوکراین شود. بایدن در تماس ویدیویی یک ساعته به نخست وزیر هند گفت: موقعیت هند در جهان با تکیه بر منابع انرژی روسیه بهبود پیدا نخواهد کرد.

هند تحت تاثیر تخفیف‌های چشمگیر، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، حداقل ۱۳ میلیون بشکه نفت از این کشور خریداری کرده است در حالی که کل وارداتش در سال میلادی گذشته، ۱۶ میلیون بشکه بود.

ایندین اویل هفته جاری دو مناقصه برگزار می‌کند و به دنبال خرید گرید‌های نفتی شیرین و ترش برای بارگیری در ماه مه و ژوئن است. این شرکت در مناقصه‌های خرید قبلی شش میلیون بشکه نفت اورال روسیه را برای بارگیری در ماه مه خریداری کرده بود.

در این بین، رویترز گزارش داد بانک HDFC هند و بعضی از بانک‌های خارجی فراهم کردن اعتبار بازرگانی برای واردات نفت را برای شرکت نایارا انرژی که غول نفتی روس‌نفت روسیه در آن سهم دارد را متوقف کرده‌اند و بعضی از تامین کنندگان نفت به دنبال پیش پرداخت برای اجتناب از مشکلات احتمالی ناشی از تحریم‌های غربی علیه مسکو هستند.

نایارا انرژی هدف تحریم‌های غربی که بر سر حمله نظامی روسیه به اوکراین وضع شده‌اند، قرار نگرفته، اما روس‌نفت که در نایارا انرژی ۴۹ درصد سهم دارد، تحریم شده است. دو منبع آگاه به رویترز گفتند: این شرکت برای اجتناب از نیاز به اعتبار برای تامین تجارت خارجی، بیشتر سوخت پالایش شده خود را در هند می‌فروشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی