تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

چگونگی نظارت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان

کد خبر: ۱۲۷۰۶۸
۱۱:۳۸ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

 

یکی از مطالبات هر بیمه‌ شده ی تامین اجتماعی این است خود و افراد تحت تکفل از خدمات درمانی بهره مند شوند .

شهرستان لاهیجان قطب گردشگری و سومین شهر پرجمعیت گیلان است .

جمعیت بیمه شده در این شهرستان قریب به یکصدهزارنفر تخمین زده می شود لذا ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی به این جمعیت با یک درمانگاه که خدمات سرپایی ارائه می دهد میسر نیست ، هرچند می گویند به زودی بیمارستان کومله ی لنگرود افتتاح می شود اما عجیب است تصمیمات مدیران قبلی بخش درمان این سازمان که بیمارستان تامین اجتماعی را در کومله احداث کرده اند؟؟؟

اما خواندن این گزارش مستند شاید باعث نظارت بیشتر مدیران درمان سازمان تامین اجتماعی شود محمد مستمری بگیر تامین اجتماعی می گوید: به دلیل پارگی لاله ی گوش دخترم که کم توان ذهنی است به پزشک عمومی تنها درمانگاه سرپایی تامین اجتماعی لاهیجان مراجعه کردم، پزشک عمومی با استفاده از سیستم ارجاع ،بیمارم را به جراح عمومی معرفی کرد .با این ارجاع امیدوار شدم که‌ جراح عمومی این مرکز درمانی مشکل پارگی گوش او را حل می کند.

 بر اساس نوبت ، چهار روز بعد مراجعه کردم .

جراح عمومی که تازه به پزشکان متخصص این مرکز افزوده شده بود با دیدن محل پارگی گوشواره گفت : چاره ای جز جراحی در بیمارستان ندارید، اما من در مطب شخصی ام قادر به حل مشکل شما هستم و لذا کارت ویزیت خود را به بنده داد تا عصر همان روز به مطب شخصی او در لاهیجان مراجعه کنم، هزینه را از او پرسیدم که پاسخ داد شاید یک میلیون تومان...

برای انعکاس این مشکل به سرپرست مرکز مراجعه کردم آقای دکتر مهاجری می گوید : در این درمانگاه فقط می توانیم خدمات سرپایی ارائه دهیم و در نهایت بیمار را به بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی ، رسول اکرم ( ص ) شهر رشت ارجاع دهیم .

مشکل ارجاع بیمار به مطب شخصی را با او در میان می گذارم ،

می گوید : پزشک جراح عمومی فقط از اتاق این مرکز استفاده می کند و محل کار اصلی او در شهرستان دیگری است ...

با روابط عمومی درمان سازمان تامین اجتماعی استان تماس

 می گیرم تا با آقای دکتر ابراهیمی مدیردرمان مصاحبه کنم ، شماره ی ثابتی را به من می دهند که مرتب اشغال است ، مجدد با شماره ی همراه مدیر روابط عمومی تماس

 می گیرم اما پاسخ نمی دهند .ناچار شدم پیامکی را برای ایشان ارسال کنم که البته پاسخی دریافت نکردم ، امیدوارم بتوانم در آینده با ایشان مصاحبه کنم ...

با توجه به تعداد زیاد بیمه شدگان و مستمری بگیران، نظارت بر مراکز درمانی تامین اجتماعی امری ضروری به نظر می رسد.

قطعا پزشک یا پزشکان مراکز درمانی تامین اجتماعی این حق را ندارند که بیمار را به مطب و یا بیمارستان خصوصی ارجاع دهند .

 

✍️سیدمحمد جعفرنژاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی