تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حضور پر رنگ مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب در ضیافت افطار رئیسی

سید محمود دعایی و حسین شریعتمداری در یک قاب!

اولین ضیافت افطاری و دومین نشست رییس جمهور با اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که حضور مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب در آن پررنگ بود.

کد خبر: ۱۲۶۹۵۶
۱۲:۴۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

محمود دعایی و حسین شریعتمداری در یک قاب!

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان اصحاب رسانه میهمان رئیس‌جمهور بودند. دومین نشست رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه درحالی صورت گرفت که مورد استقبال رسانه‌های اصلاح‌طلب واقع شد. این نشست با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت، معاونت مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن جلسات هیئت دولت برگزار شد.

در این مورد روزنامه آفتاب یزد که مدیر مسئولش از جمله مدعوین بود، می‌نویسد: «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی وارد سالن جلسات هیئت دولت شد و با تک تک حاضرین در جلسه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به احوالپرسی پرداخت و جلسه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید رسمیت یافت. ابتدا دکتر مهدی‌پور معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حاضرین خیر مقدم گفت و از رئیس‌جمهور تشکر کرد و یاد مرحوم حسین عبداللهی مدیرمسئول روزنامه آرمان ملی را نیز گرامی داشت».

در این جلسه چند تن از مدیران رسانه‌ها سخنان کوتاهی گفتند و به نظر می‌رسد بحث جدی و انتقادی آنچنانی هم صورت نگرفته است. مثلا الیاس حضرتی صاحب امتیاز روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، از آقای رئیسی به عنوان عنصری پاک و صادق یاد کرده است. حضرتی از رییس جمهور تشکر برای احیای سرمایه اجتماعی تشکر کرد و سفر‌های استانی او را ستوده است و البته در کنار آن هم از بی اعتمادی مردم نسبت به آینده سخن رانده است.

قوچانی: آقای رئیسی شما سرمایه‌های سیاسی بالایی دارید

یا محمد قوچانی مدیرمسئول مجله آگاهی نامه گفته: آقای رئیسی! نشست‌های شما یک سنت حسنه در دولت‌هاست و جنابعالی دارای سعه صدر بالایی هستید. شما سرمایه‌های سیاسی بالایی دارید برای اولین بار است که آقایان شریعتمداری و دعایی در کنار هم قرار می‌گیرند و این از اجماع سیاسی بالای شماست و این قدرت شما از بعد سیاسی ارزشمند است و برای حل مشکلات جامعه مفید به نظر می‌رسد.

وی یادآوری کرد: قانون انتخابات ما دارای مشکلاتی است که باید حل شود و همچنین در سیاست خارجی مسئله هسته‌ای معلول است و علت نیست و مسئله دشمن در برابر کشور ما هسته‌ای نیست و دنبال موضوعات دیگری است.

همچنین وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفت: در گذشته عقل منفصل نظام بهتر از عقل متصل که مدیریت کننده قدرت است، بود؛ و عقل منفصل نظام کمک دهنده بود، ولی حالا دچار فقر محتوا شده‌ایم. مردم در خصوص جنگ روسیه و اوکراین و مواضع ایران ابهام دارند حتما یک منطق پشت آن است درخصوص برجام نیز ابهام وجود دارد به مردم بیشتر توضیح داده شود.

اخوان مدیر روزنامه جوان: ما با انباشتی از کار‌های انجام نشده دولت قبل مواجه هستیم. مردم پرکاری و تلاش دولت را درک کرده‌اند. ولی درک برخی مسائل در جامعه ملموس نیست. مردم باید درک کنند که تلاش دولت در خصوص موضوعات بر زمین مانده است. هنوز داغ حادثه منا برای مردم تازه است. نباید پیگیری حادثه منا رها شود. در روابط میان ایران و عربستان این موضوع و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در برنامه کاری باشد.

نادعلی مدیرمسئول سایت اصلاح طلب جماران: امید‌ها به جنابعالی زیاد است. علاوه بر اقدامات در قوه مجریه موضوعاتی که هماهنگی قوای دیگر را نیز نیاز دارد، دنبال نمایید. موضوع کاغذ موضوع اصلی رسانه‌های مکتوب است. برای رسانه‌های فضای مجازی موضوع اینترنت است و اینترنت کسب و کار ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد امیدواریم یک جمع‌بندی مناسبی با رعایت حقوق مردم در موضوع اینترنت اتخاذ گردد.

ایمانجانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان: جمع حاضر دغدغه‌مند است. کار دولت در جذب سرمایه‌های اجتماعی را اهالی رسانه واقف هستند. اما سرمایه اجتماعی با توجه به حساسیتی که در دوره قبل شکل گرفته موجب نگرانی است. سرمایه اجتماعی شاید از طریق رودررویی با مردم شکل نگیرد. سرمایه اجتماعی علاوه بر مردم عادی با نخبگان اجتماعی هم شکل خواهد گرفت. شاید تغییری در سفره مردم شکل نگرفته، ولی امیدوارند تغییرات حاصل شود، چون تلاش می‌کنید.

علیرضا بختیاری مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد: آقای رئیس‌جمهور! جامعه از لحاظ اقتصادی درگیر تورم بالاست و اقتصاد کشور رشد پایین دارد و بازار ملتهب است از ابتدای سال ۹۰ رشد سرمایه‌گذاری رو به کاهش داشته و نتیجه آن در سال‌های آینده بروز خواهد کرد.

رئیس جمهور: برجام مسئله اصلی کشور نیست

سیدابراهیم رئیسی نیز در سخنانی در جمع اصحاب رسانه گفت: بنده از نکات خوبی که توسط اصحاب رسانه مطرح شد تشکر می‌کنم و این آخرین جلسه ما با اصحاب رسانه نخواهد بود و این جلسات جلوه‌هایی از مردمی بودن دولت است. به اعضای دولت و استانداران گفته‌ام با مردم و نخبگان بنشینند و حرف‌های آنان را بشنوند و مردم از ما اجرای عدالت را می‌خواهند و همه باید کمک کنند عدالت اجرا شود.

وی افزود: رسانه‌ها ضعف‌های اجرای عدالت را بگویند. امید باید در جامعه افزون شود. ما از حوادث پیرامونی خود یک روایت داریم و دشمن هم یک روایت دارد مهم این است که چگونه در بیان روایت‌ها عمل کنیم. خدمات مهمی در این نظام صورت گرفته است و دشمن سعی دارد این خدمات را بد جلوه دهد. سرعت همراه با جامعیت و شفافیت در بیان روایت‌ها مهم است.

رئیسی یادآور شد: برجام یکی از ده‌ها برنامه سیاست خارجی است و تیم مذاکره‌کننده در حال گفتگو است و در حال حاضر نامه‌ها بین طرفین درحال رد و بدل است و نمی‌توان براساس نامه‌ها قضاوت کرد.

رئیس جمهوری در دفاع از دولت خود گفت: در پایان دولت گذشته و آغاز به کار دولت سیزدهم در اولین جلساتی که با هیات دولت قبلی برگزار می‌کردم، همه نگرانی آن‌ها پرداخت حقوق کارکنان در مرداد ۱۴۰۰ بود. موضوعی که الان به لطف خداوند هیچ‌گونه نگرانی در مورد آن وجود ندارد. سرمایه‌گذاری خارجی در کشور‌ها آغاز شده است تا به نتیجه نرسد اعلام نمی‌کنیم. رشد اقتصادی وجود دارد و همه ما و رسانه‌ها باید در جهت جهاد تبیین که مدنظر مقام معظم رهبری است حرکت کنیم. راه‌های جذب سرمایه‌گذاری متفاوت است. به‌دلیل تحریم، سرمایه‌گذاری خارجی امکان‌پذیر نیست، فروش نفت هم نداریم و سرمایه‌های خانگی به سمت دلالی رفته است و علت اینکه سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیردعدم قطعیت سیاست‌های کلان دولت است و در این خصوص باید فکری کرد.

غیبت مسیح مهاجری در ضیافت رئیسی!

در این نشست که گفته شده مدیران بیش از ۶۰ رسانه از جناح‌های مختلف حضور یافته اند، گویا مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی غایب بزرگ آن بود یا حداقل دیدارنیوز تا این لحظه تصویر یا سخنی از او مشاهده نکرده است. گرچه ممکن است این انتقاد به مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب از این منظر که با یک دعوت رئیس جمهور ذوق زده می‌شوند و شروع به تعریف و تمجید می‌کنند، وجود داشته باشد، ولی به طور کلی، دیدار رئیس جمهور با اصحاب رسانه را باید به فال نیک گرفت و نشان می‌دهد مسئولان کشور نقش و جایگاه رسانه را درک می‌کنند.

 به عنوان نمونه با مشاهده متن گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد، آدم احساس می‌کند، عنوان "آیت‌الله رئیسی" را روزنامه کیهان باید برای آقای رئیس جمهور استفاده می‌کرد، نه آفتاب یزد. یا سخنان کوتاه الیاس حضرتی، محمد قوچانی و محمد وکیلی پر بود از تعریف و تمجید. شاید باید این قبیل رویکرد‌ها را از آن جهت که این افراد باید به فکر گذران زندگی خود هم باشند و برای بنیه مالی رسانه خود نیاز به تعامل با دولت دارند، را درک کرد. اما مدیران این رسانه‌ها می‌توانستند هوشمندانه‌تر برخورد کنند و به عنوان رکن چهارم دموکراسی با نوعی هویت طلبی حرفه‌ای عمل می‌کردند. به نظر حتی با این کار هم دولت رئیسی سهم کاغذ و دیگر کمک‌ها را از آن‌ها دریغ نمی‌کرد!

به هر روی همین که رئیس جمهوری ما‌بین حسین شریعتمداری و سید محمود دعایی می‌نشیند، در این سطح خوشاید است و نشان از رویکرد تعاملی دولت با رسانه‌ها، فارغ از خاستگاه سیاسی آنها دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی