تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شاهکار جدید خودروسازان؛ تهران بخرید، کاشان تحویل بگیرید!

در جالبترین اقدام صورت گرفته از طرف این خودروساز به جای تحویل خودرو در شهری که خریدار سکونت دارد مبلغی به آن‌ها پرداخته شده که تا به محل دریافت خودرو که غالبا در شهر‌های دیگر است بروند و خودرو را دریافت کنند.

کد خبر: ۱۲۶۹۵۲
۱۲:۰۱ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

شاهکار جدید خودروسازان تهران بخرید، کاشان تحویل بگیرید

دیدارنیوز ـ خودروسازی کشور سالهاست که با مشکلات زیادی همراه است که بسیاری از آن‌ها را می‌توان ناشی از سیاست‌گذاری‌های غلط و برخی دیگر را ناشی از تحریم‌ها دانست.

مشکلاتی همچون عدم دستیابی به هدف تولید، قیمت گذاری دستوری و حتی قرعه کشی یا به معنای واقعی، تخصیص رانت و ایجاد شکاف عمیق میان قیمت بازار و کارخانه که موجب شده هرساله خودروسازان بدهی و زیان انباشته هنگفتی را اعلام کنند.

در کنار مشکلات و دردسر‌های خودرو‌های داخلی، خودروسازان نیز در بسیاری از موارد دیگر همچون نمک بر روی زخم مصرف کنندگان عمل می‌کنند و گا‌ها اخباری به گوش می‌رسد که نه می‌توان مقصر آن را تحریم نامید و نه سیاست‌های غلط دولت.

مشکلاتی که توسط نمایندگی‌ها ایجاد می‌شود از همین دست مشکلات است. اخباری که از رفتار‌های عجیب خودروسازان در نمایندگی‌ها چه قبل و چه بعد از تحویل خودرو به گوش می‌رسد، در ذهن مردم سوالی بدیهی ایجاد می‌کند و آن این است که حالا که ما توانایی تولید خودرو‌های به روز، با کیفیت و ایمن را نداریم و همین سطح خودرو را هم در حد تقاضای بازار تولید نمی‌کنیم و تولید را هم به درستی عرضه نمی‌کنیم، آیا برخورد و رفتار منطقی از طرف خودروسازان در نمایندگی‌ها خواسته زیادی است؟

در جدیدترین و عجیب‌ترین اخبار رسیده از طرف تعدادی از ثبت نام کنندگان در قرعه کشی‌های سایپا که موعد تحویل خودرویشان اسفند ۱۴۰۰ بوده، مجددا شاهد سهل انگاری‌ها و رفتار‌های عجیبی از سوی این خودروساز بودیم.

اولین موردی که پیش بینی و حل آن توسط یک کارخانه و خودروساز بزرگ کشور کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد، بیمه خودرو‌های تحویلی است. در حالی که هنوز خودرو‌ها به دست مصرف کنندگان نرسیده و خودرو نیازی به بیمه شدن ندارد، بیمه این خودرو‌ها ثبت شده و به معنای دیگر عملا خریدار حداقل یک ماه از بیمه خود را از دست داده است. برنامه ریزی برای حل این مورد از طرف خودروساز کار سختی نیست و چنین اقدامی تنها سهل انگاری و عدم توجه به حقوق مصرف کننده به نظر می‌رسد.

در تماس‌های گرفته شده مشکل عجیبی دیگری از سوی مخاطبین بیان شد. فردی که باید خودروی خود را در اسفند ۱۴۰۰ تحویل می‌گرفت، موعد تحویل او به فرودین ماه به تاخیر افتاد. اما تاخیر یک ماهه نکته عجیب ماجرا نیست. این فرد باید قیمت خودرو را بر اساس قیمت فرودین ۱۴۰۱ پرداخت کند و نه اسفند ۱۴۰۰. یعنی هزینه عدم ایفای تعهد نه از جیب خودرو ساز بلکه از جیب مصرف کننده پرداخت می‌شود.

آخرین و شاید عجیب‌ترین مورد عدم تحویل خودرو به خریدار در شهر محل سکونت است. در جالبترین اقدام صورت گرفته از طرف این خودروساز به جای تحویل خودرو در شهری که خریدار سکونت دارد مبلغی به آن‌ها پرداخته شده که تا به محل دریافت خودرو که غالبا در شهر‌های دیگر است بروند و خودرو را دریافت کنند.

به عنوان مثال یکی از این خریداران که ساکن تهران است اعلام کرد که در ازای دریافت مبلغی از او خواسته شده است تا خودرو را در کاشان تحویل بگیرد.

در بین همه این موارد و سایر مواردی که شاید مسکوت مانده، جای خالی نهاد‌های نظارتی کاملا احساس می‌شود. باید دید تا چه زمانی شاهد این گونه رفتار خودروسازان خواهیم بود و نهاد‌های نظارتی چه زمانی به این بی قانونی واکنش نشان خواهد داد؟

برچسب ها: خودروسازی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی