تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
حمله رونالدو به نوجوان مبتلا به اوتیسم جنجالی شد

از تهران تا گودیسون پارک

گزارش‌ها نشان می‌دهد حمله رونالدو به نوجوان طرفدار اورتون در ورزشگاه گودیسون پارک دردسر بزرگی برای او به همراه خواهد داشت. اوتیستیک بودن آن نوجوان باعث شده حساسیت‌ها نسبت به رفتار رونالدو بیشتر شود.

کد خبر: ۱۲۶۹۱۵
۰۹:۲۴ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

از تهران تا گودیسون پارک

دیدارنیوز: هفته پیش بود که فیلم حمله یک راننده هتاک به مادر یک کودک مبتلا به اوتیسم در شبکه‌های اجتماعی منتشر و باعث خشم عمومی شد.

در فیلم نشان داده شده بود که فردی به بهانه پارک کردن یک خانم در محل پارک ویژه معلولان در حالی که فرزند اوتیسمی او نیز در ماشین همراهش بوده با وی برخورد نامناسبی کرد و علاوه بر توهین به این خانم به وسیله نقلیه او هم آسیب ‎رساند. آن راننده هتاک بلافاصله بازداشت شد. چند روز بعد نمونه این اتفاق در زمین فوتبال به وقوع پیوست و این‌بار پای مشهورترین فوتبالیست دنیا را وسط کشید.

حادثه درست لحظاتی بعد از شکست منچستریونایتد مقابل اورتون در گودیسون پارک رقم خورد. وقتی بازیکنان تیم مهمان در حال رفتن به رختکن در انتهای ورزشگاه بودند. در آن لحظات به نظر رسید رونالدو شیئی را از دست کسی می‌قاپد و به زمین می‌کوبد. فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد رونالدو در حال شکستن یک شیء (گفته می‌شود یک تلفن همراه) است. رونالدو این شیء را از دست یکی از هواداران می‌گیرد و در حالی که به سمت تونل می‌رود آن را به زمین می‌کوبد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که منچستریونایتد مقابل اورتون با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. حالا مشخص شده آن شخص یک نوجوان ۱۴ ساله مبتلا به اوتیسم است.

سارا کلی به رسانه‌ها گفت که پسر ۱۴ ساله‌اش جیک هاردینگ را برای اولین‌بار به گودیسون پارک برده بود تا برد تیمش را تماشا کند. جیک و سارا در قسمت پشت دروازه نزدیک به تونل نشسته بودند. جایی که در پایان بازی بازیکنان میزبان و مهمان از آنجا عبور می‌کنند. تصاویر تلویزیونی رونالدوی ناامید را نشان می‌دهد که یک شیء را از دست یکی از هواداران بیرون می‌کشد. ستاره ۳۷ ساله البته بلافاصله با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش بابت رفتار خود عذرخواهی کرد.

سارا گفت آن شیء تلفن همراه پسرش جیک بوده و ادعا می‌کند رونالدو به او حمله کرده است. او گفت: «در پایان بازی بازیکنان یونایتد از آن نقطه در حال عبور بودند. ما درست کنار تونل بودیم. پسرم آنجا بود و از بازیکنان فیلم می‌گرفت. او از تمام بازیکنان یونایتد که در حال عبور بودند فیلم گرفت. سپس رونالدو آمد. پسرم تلفن همراه خود را پایین برد زیرا رونالدو جورابش را پایین کشیده بود و پایش خونریزی می‌کرد. پسرم فقط گوشی‌اش را پایین برد و حتی کلمه‌ای به زبان نیاورد. سپس رونالدو با خلق و خوی وحشتناک از کنار پسرم گذشت و گوشی را از دست پسرم گرفت و کوبید به زمین و به راه رفتن ادامه داد.»

تصاویر نشان می‌دهد گوشی جیک شکسته و همچنین دست این نوجوان ۱۴ ساله کبود شده است. سارا گفت که پسرش اوتیسم دارد و هم‌اکنون در شوک کامل است. او اعتراف کرد اولین تجربه او از فوتبال زنده کاملا خراب شده است. سارا گفت: «پسرم واقعا از این موضوع ناراحت است. او از رفتن دوباره به استادیوم منصرف شده است. ما تا چند ثانیه قبل از آن اتفاق روز درخشانی پشت سر گذاشته بودیم. رونالدو این روز را کاملا خراب کرد. پسرم گوشی را روی صورت رونالدو نبرده بود. گوشی سمت زمین بود و فقط جراحت او را بررسی می‌کرد. او یک پسر اوتیستیک است و توسط یک بازیکن فوتبال مورد حمله قرار گرفته است. من این را به عنوان یک مادر می‌بینم.»

سخنگوی پلیس مرسی‌ساید گفت: «ما می‌توانیم تایید کنیم که در حال کار روی گزارش‌هایی هستیم که ادعا دارد حمله‌ای از سوی بازیکنان فوتبال باشگاه منچستریونایتد صورت گرفته است. گزارش شده هنگامی که بازیکنان در ساعت دو و نیم بعدازظهر در حال خروج از زمین بودند، پسری توسط یکی از بازیکنان تیم مهمان موردتعرض قرار گرفته است.»

گزارش‌ها نشان می‌دهد حمله رونالدو به نوجوان طرفدار اورتون دردسر بزرگی برای او به همراه خواهد داشت. اوتیستیک بودن آن نوجوان باعث شده حساسیت‌ها نسبت به رفتار رونالدو بیشتر شود.

رونالدو البته بلافاصله بعد از بازی در صفحه اینستاگرامش متنی بابت عذرخواهی منتشر کرد. رونالدو نوشت: «کنار آمدن با احساسات در لحظات سختی مانند شرایط فعلی هرگز آسان نیست. با این وجود ما همیشه باید احترام بگذاریم، صبور باشیم و الگوی همه جوانانی باشیم که عاشق فوتبال زیبا هستند. من می‌خواهم بابت طغیان خود عذرخواهی کنم و برای رعایت اخلاق ورزشی و به نشانه جوانمردی، در صورت امکان از این هوادار دعوت می‌کنم در اولدترافورد یک بازی را تماشا کند.»

سامان سعادت - اعتماد

منبع: اعتماد
برچسب ها: رونالدو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی