تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

چین: نگرانی آمریکا درباره محدودیت‌های کرونایی بی‌اساس است

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: ما نارضایتی قوی و مخالفت جدی خود را نسبت به اتهامات بی‌پایه و اساس آمریکا علیه سیاست چین برای جلوگیری از پاندمی ابراز می‌کنیم و اعتراض دیپلماتیک خود را ابلاغ کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۲۶۸۶۵
۱۳:۴۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

چین: نگرانی آمریکا درباره محدودیت‌های کرونایی بی‌اساس است

دیدارنیوز: پس از آنکه آمریکا نگرانی‌های خود را نسبت به مقررات چین در رابطه با جلوگیری از پاندمی کرونا مطرح کرد، وزارت امور خارجه چین "نارضایتی جدی" خود را از این اظهارات واشنگتن ابراز کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کارمندان غیر ضروری در کنسولگری‌اش در شانگ‌های و خانواده کارمندان آمریکایی می‌توانند به خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا و محدودیت‌های دولت چین در این شهر، شانگ‌های را ترک کنند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: ما نارضایتی قوی و مخالفت جدی خود را نسبت به این اتهامات بی‌پایه و اساس آمریکا علیه سیاست چین برای جلوگیری از پاندمی ابراز می‌کنیم و اعتراض دیپلماتیک خود را ابلاغ کرده‌ایم.

شانگ‌های با بدترین شیوع کووید ۱۹ چین از زمان پدیدار شدن این ویروس برای نخستین بار در ووهان در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی مبارزه می‌کند، به طوری که ۲۵ هزار مورد جدید ابتلا در این شهر گزارش شده است.

جنجالی‌ترین اقدام شانگ‌های جدا کردن کودکان مبتلا به کووید ۱۹ از والدینشان است.

یکی از سخنگویان سفارت آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: نیکولاس برنز، سفیر آمریکا در چین و دیگر مقامات وزارت امور خارجه و این سفارتخانه به طور مستقیم نگرانی‌هایمان را درباره این شیوع و اقدامات کنترلی چین ابراز کرده‌ایم. ما به آن‌ها درباره این تصمیم داوطلبانه خروج اطلاع داده‌ایم.

در توصیه‌نامه روز جمعه آمده است: اتباع آمریکایی باید به خاطر اجرای خودسرانه قوانین محلی و محدودیت‌های کووید ۱۹ در سفر به چین تجدیدنظر کنند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به آن اعلام کرد که اقدامات چین در کنترل و جلوگیری پاندمی کاملا علمی و موثر است و دولت تا جای ممکن به کارمندان سفارت‌های خارجی کمک کرده است.

دیپلمات‌ها از بیش از ۳۰ کشور خارجی اخیرا در نامه‌ای به وزارت امور خارجه چین نگرانی خود را نسبت به این جداسازی‌ها ابراز کرده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی