تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

داده‌های ماهواره ناسا در دست چینی‌ها

به گفته مؤسسه تحقیقات اطلاعات هوافضای آکادمی علوم چین، ایستگاه زمینی ماهواره سنجش از راه دور چین به طور رسمی توانایی دریافت، پردازش و توزیع داده ارسال شده از ماهواره لندست ۹ را به دست آورده است.

کد خبر: ۱۲۶۷۶۵
۱۵:۴۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

داده‌های ماهواره ناسا در دست چینی‌ها

دیدارنیوز ـ این ایستگاه از سال ۱۹۸۶ داده‌های لندست ۵ را دریافت کرده است. علاوه بر این، همچنین داده‌های رصدی لندست ۷ و لندست ۸ را نیز بررسی کرده است.

در مجموع پنج ایستگاه وجود دارد که چهار مورد از آن‌ها در چین و یکی در شمالگان قرار دارد. این مؤسسه خاطرنشان کرد که ایستگاه‌های پکن، سین کیانگ و هاینان گواهینامه بین المللی ایستگاه زمینی ماهواره لندست ۹ را به دست آورده‌اند.

ماهواره لندست ۹ ماه سپتامبر سال گذشته به فضا پرتاب شد و از ماه ژاویه امسال شروع به کار کرد. ایستگاه زمینی ماهواره سنجش از دور چین، داده‌های استاندارد لندست ۹ را در اسرع وقت در اختیار کاربران سراسر کشور قرار خواهد داد.

ایستگاه زمینی ماهواره سنجش از دور چین که یکی از بزرگترین گیرنده‌ها و پردازشگر‌های ماهواره در جهان است، وظیفه دریافت داده‌ها از تمامی ماهواره‌های رصد زمینی و ماهواره‌های علوم فضایی کشور را بر عهده دارد.

نگاهی به جزئیات برنامه لندست ۹

جدیدترین ماهواره لندست ناسا چندی پیش از پایگاه فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا رفت تا به ماهواره لندست-۸ ملحق شود و برنامه ۵۰ ساله دیده‌بانی از زمین را ادامه دهد. دو ماهواره‌ی لندست-۹ و لندست-۸ قادرند هر هشت روز یک بار به طور کامل از زمین عکسبرداری کنند. داده‌های به دست آمده از این ماهواره‌ها به دانشمندان در مطالعه آب‌ها، یخچال‌ها و آتش‌سوزی‌های زمین کمک می‌کند.

ماهواره لندست-۹ در تاریخ ۲۷ سپتامبر در ساعت ۲:۱۲ ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۱:۴۲ تهران) با موشک "اطلس V-۴۰۱" یا (Atlas V-۴۰۱) از جایگاه پرتاب "space lunch complex ۳" در "پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ" (VBG) کالیفرنیا، به فضا پرتاب شد. پرتاب این ماهواره توسط "برنامه خدمات پرتاب" (LSP) ناسا مدیریت شد. ماهواره "لندست ۹" ماموریت بررسی و تصویربرداری از زمین را بر عهده دارد.

این ماموریت به ادامه فعالیت بررسی و تصویربرداری از زمین که با پرتاب نخستین ماهواره لندست در سال ۱۹۷۲ آغاز شد، می‌پردازد. داده‌های گردآوری‌شده کمک می‌کنند تا نقش مهم برنامه لندست در بررسی زمین ادامه یابد و به تصمیم‌گیرندگان کمک می‌کند تا به مدیریت منابع ضروری مانند محصولات کشاورزی، منابع آب و جنگل‌ها بپردازند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نجوم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی