تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آنجلینا جولی از «جنایات جنگی» نوشت: کودکان بیشترین هزینه را می‌پردازند

آنجلینا جولی در ادامه فعالیت‌هایش برای احقاق حقوق غیرنظامیان در جنگ در حساب اینستاگرام خود بریده‌هایی از کنوانسیون‌های ژنو را به اشتراک گذاشته و بخش‌های مربوط به غیرنظامیان درگیر جنگ را برجسته کرد.

کد خبر: ۱۲۶۷۶۰
۱۵:۲۰ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

آنجلینا جولی از «جنایات جنگی» نوشت: کودکان بیشترین هزینه را می‌پردازند

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رویترز، آنجلینا جولی، بازیگر و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در پست اینستاگرامی خود این کنوانسیون‌ها را «تلاشی برای محدود کردن صدمات جنگ و کاهش درد و رنج» توصیف کرد.

کنوانسیون‌های ژنو که در سال ۱۹۴۹ مورد توافق قرار گفتند، مجموعه‌ای از معاهدات و توافق‌های بین‌المللی هستند که استاندارد‌های رفتار با بیماران، مجروحان و غیرنظامیان را در زمان جنگ، تعیین می‌کنند.

جولی همچنین خلاصه‌ای از قوانین جنگی کنوانسیون‌های ژنو را به اشتراک گذاشته و نوشت، «هرگز نباید غیرنظامیان مورد هدف قرار گیرند» و «پزشکان و مددکاران باید محافظت شوند.» «چیز‌هایی که غیرنظامیان برای بقا به آن‌ها نیاز دارند - مانند غذا و آب - نباید نابود شده یا از آنان دریغ شود.»

این بازیگر برنده اسکار همچنین نوشت: تجاوز و دیگر انواع خشونت جنسی به‌صراحت ممنوع اعلام شده است. نقض این قوانین یک جنایت جنگی است.

جولی به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل، در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان فعالیت کرده و توجهات را به بحران‌های انسانی در سراسر جهان از جمله میانمار و یمن جلب کرده است.

او همچنین به اوکراین پرداخته و به‌طور بخصوص، بیان کرده است که کودکان «بیشترین هزینه را خواهند پرداخت.»

منبع: ایسنا
برچسب ها: هنرمندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی