تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

وحشت آلمان از جنگ؛ زیرساخت‌های پناهگاهی تقویت می‌شوند

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین که با آوارگی میلیون‌ها نفر همراه شده، آلمان از ترس درگیری‌های احتمالی، به فکر ساختن پناهگاه برای مردم افتاده است.

کد خبر: ۱۲۶۷۵۵
۱۴:۵۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

وحشت آلمان از جنگ؛ زیرساخت‌های پناهگاهی تقویت می‌شوند

دیدارنیوز: جنگ اوکراین دورنمای امنیت اروپا را تیره کرده تا آنجا که کشور آلمان از بیم درگیری‌های احتمالی، به فکر ساختن پناهگاه برای مردم است.

روزنامه «ولت ام سونتاگ» به نقل از وزیر کشور آلمان نوشت که دولت برلین کار تقویت پناهگاه‌ها و ایجاد ذخایر ضروری برای مقابله با جنگ احتمالی را آغاز کرده است.

همزمان با تصمیم دولت ائتلافی اولاف شولتز برای افزایش بودجه نظامی آلمان و تزریق ۱۰۰ میلیون یورو به ارتش، برلین به دنبال ارتقای پناهگاه‌ها و افزایش بودجه محافظت از شهروندان است.

«نانسی فائسر» (Nancy Faeser) وزیر کشور آلمان در این رابطه گفت: در حال حاضر، ۵۹۹ پناهگاه داریم و بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا امکان ارتقا یا افزایش آن‌ها را داریم.

وی همچنین گفت که آلمان به دنبال تقویت پارکینگ‌های زیرزمینی و ایستگاه‌های مترو برای استفاده از آن‌ها به عنوان پناهگاه‌های احتمالی است.

ادعا می‌شود که جنگ در اوکراین ممکن است به درازا بکشد حال آنکه آینده امنیت اروپا هم در هاله‌ای از ابهام است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی