تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

کارشناس هواشناسی: امروز درگیر گرد و خاک شدید هستیم

محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام گرد و خاک شدید در کشور و آلودگی هوا نسبت به حضور مردم در فضای باز هشدار داد.

کد خبر: ۱۲۶۶۱۱
۱۱:۴۰ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۱

کارشناس هواشناسی: امروز درگیر گرد و خاک شدید هستیم

دیدارنیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اوج گرد و خاک در استان‌های غربی کشور همین امروز است و با توجه به آلودگی هوا مردم از حضور در فضای باز، بپرهیزند.

محمد اصغری اظهار کرد: در روز‌های قبل اعلام کردیم که چشمه‌های تولید گردو خاک در شمال عراق و کشور‌های سوریه و عربستان همچنان باقی است و متاسفانه استان‌های مرزی را از جمله کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان غربی درگیر می‌کند.

وی افزود: جریانات غربی در لایه‌های بالایی جو به قدری قوی است که این گردو خاک را جارو می‌کند و استان‌های همدان، مرکزی، قم، البرز و تهران را تحت تاثیر قرار داده است. هر چقدر به سمت شمال غربی پیش می‌رویم این گردو خاک تضعیف می‌شود.

وی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در خاورمیانه به جهت کم بارشی داشته ایم این موضوع تکرار خواهد شد و اوج این گردو خاک از فروردین تا مرداد است و تا موقعی که این چشمه‌ها وجود داشته باشد گرد و خاک نیز خواهد بود.

اصغری افزود: براساس تصاویر ماهواره‌ای منشاء این گرد و خاک در کشور عراق است که متاسفانه استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی، البرز، زنجان، قم، تهران و قزوین را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: از آخر وقت امروز از سمت شمال غربی جبهه هوایی وارد کشور خواهد شد که سبب بارش می‌شود و تا روز یکشنبه استان‌های زنجان، تهران، قم، مرکزی، همدان، البرز، مرکزی و استان‌های شمال شرق و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قم، همدان، اردبیل را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث می‌شود که گردو خاک شسته شود.

وی گفت: با توجه به آلودگی هوا و شاخص آن مردم از حضور در فضای باز خودداری کنند و همچنین با توجه به جریانات جنوبی در سواحل دریای خزر و باد‌های جنوبی آتش سوزی در جنگل‌های شمالی مستعد خواهد بود بنابراین مسافران از روشن کردن آتش خودداری کنند تا شاهد اتش سوزی جنگل‌ها نباشیم و مسئولان امر نیز این موضوع را در نظر بگیرند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی