تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
انتخاب بین نمایندگی مردم و هیات رییسه فدراسیون فوتبال

آقای فروردین حمله با اسپری فلفل به زنان انحراف نیست؟

کاش آقای فروردین، نماینده مجلس به مردم بگوید که چطور می‌توانند خشونت‌ورزی علیه زنان فوتبال‌دوست را فراموش کنند و به جای آن با دخالت نهاد‌های خارج از فوتبال برای عوض کردن رییس فدراسیون حال کنند؟ کاش بگویند اتهام‌زنی‌های اثبات نشده به رییس عزل شده فدراسیون فوتبال انحراف است یا پاشیدن اسپری فلفل توی صورت مردم؟

کد خبر: ۱۲۶۶۰۱
۱۰:۰۹ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۱

آقای فروردین حمله با اسپری فلفل به زنان انحراف نیست؟

دیدارنیوز: یکی از نمایندگان مجلس به جای برخورد قاطع با خاطیان افتضاح مشهد در فدراسیون، اعلام کرده است که این مساله صرفا یک «سهل‌انگاری» بوده و نباید باعث شود اقدامات شجاعانه هیات رییسه فدراسیون فوتبال زیر سوال برود. حمایت تام و تمام این نماینده مجلس اثبات خبری است که مدتی قبل و بعد از برکناری عزیزی‌خادم از سمت ریاست فدراسیون فوتبال منتشر کردیم.

در گزارشی که بعد از عزل عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال منتشر کردیم به این نکته اشاره شد که برخی نهاد‌های خارج از فوتبال برای برکناری رییس فدراسیون تلاش کرده‌اند. یکی از این نهاد‌ها مجلس بود که نمایندگان آن از جمله محمدمهدی فروردین عضو کمیسیون فرهنگی و احمد راستینه رییس کمیته تربیت‌بدنی مجلس با هیات رییسه فدراسیون همکاری داشتند. هیات رییسه فدراسیون در پاسخ گفت ما با استقلال کامل این کار را انجام دادیم. حال هر چه زمان بیشتری از آن زمان می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که کدام ادعا بیشتر به واقعیت نزدیک بوده است.

دفاع تمام قد نماینده مجلس که باید مدافع حقوق مردم باشد از افرادی که به قول محمد دادکان چیزی از فوتبال سر در نمی‌آورند، معلوم کرده که یارکشی در فضای امروز مدیریت فوتبال ایران به چه صورتی است. در واقع اگر فروردین از اعضای هیات رییسه به عنوان کسانی که با همکاری هم رییس فدراسیون را کله‌پا کردند انتقاد می‌کرد، جای تعجب داشت. کاش دنیایی موازی وجود می‌داشت و می‌دیدیم اگر این اتفاق در زمان ریاست عزیزی‌خادم رخ داده بود، آقای فروردین و سایر نمایندگان مجلس چه واکنشی نشان می‌دادند.

فروردین در رابطه با اتفاقات مشهد گفته است: «نباید شیرینی دو اتفاق بزرگ را در این مقطع از بین ببریم. اول صعود قدرتمندانه تیم ملی به جام جهانی که بسیار ارزشمند بود و دوم تصمیم شجاعانه هیات رییسه فدراسیون فوتبال که برابر یک انحراف ایستادند.»

صعود تیم ملی به جام جهانی که کمترین ارتباطی با هیات رییسه فدراسیون، دولت و مجلس ندارد. این موفقیت دربست در اختیار کادرفنی و بازیکنان تیم ملی است و مخصوصا نمایندگان مجلس باید بدانند از این نمد کلاهی به آن‌ها نخواهد رسید.

در مورد شیرینی دوم هم کاش آقای نماینده مجلس به مردم بگوید که چطور می‌توانند خشونت‌ورزی علیه زنان فوتبال‌دوست را فراموش کنند و به جای آن با دخالت نهاد‌های خارج از فوتبال برای عوض کردن رییس فدراسیون حال کنند؟ کاش توضیح بدهند عدم توانایی در برگزاری یک مسابقه فوتبال چطور می‌تواند اتفاق خجسته‌ای باشد؟ کاش بگویند اتهام‌زنی‌های اثبات نشده به رییس عزل شده فدراسیون فوتبال انحراف است یا پاشیدن اسپری فلفل توی صورت مردم؟ البته شاید هم همه این‌ها به آن شایعاتی برمی‌گردد که می‌گوید یکی از نمایندگان مجلس هوس صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را کرده.

وزیر کشور در چند روز گذشته دو کافی‌نت در مشهد و مردمی که بدون دعوت راهی استادیوم شده بودند را مقصر اتفاق رخ داده معرفی کرد. حال مجلس تمام آن واقعه را به یک «سهل‌انگاری» تقلیل داده و مدعی است که نباید باعث شود خدای نکرده اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مورد سوال قرار بگیرند. آن‌طور که به نظر می‌رسد چند روز بعد زنانی که پشت در استادیوم امام رضا مورد حمله واقع شدند باید بیایند و بابت رفتارشان عذرخواهی هم کنند.

علی ولی‌اللهی - روزنامه اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی