تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

برخورد حلقه‌ای فلزی از فضا به هند

کارشناسان باور دارند قطعه‌ای بزرگ از یک زباله فضایی که به منطقه‌ای روستایی در هند برخورد کرده است می‌تواند بخشی از یک موشک چینی باشد که سال گذشته به فضا پرتاب شد.

کد خبر: ۱۲۶۵۴۹
۱۵:۲۴ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

برخورد حلقه‌ای فلزی از فضا به هند

دیدارنیوز ـ به نقل از دیلی‌میل، این حلقه فلزی که طبق گزارش‌ها دو تا سه متر قطر دارد و وزن آن بیش از ۴۰ کیلوگرم است اواخر روز شنبه در یک مزرعه روستایی در ایالت ماهاراشترا (Maharashtra) کشف شد. هیچ گزارشی از آسیب جانی و مالی وجود ندارد.

زنی ناشناس به "تایمز آو ایندیا" (The Times of India) گفت: ما در حال آماده شدن برای یک مراسم بودیم که صفحه‌ای سرخ در آسمان درخشید و به زمین برخورد و صدای بلندی ایجاد کرد. مردم با ترس به خانه‌هایشان فرار کردند و برای حدود نیم ساعت در خانه ماندند.

"آجای گلهان" (Ajay Gulhane) به "Press Trust of India" گفت: شی دیگری که یک توپ فلزی بزرگ به قطر نیم متر بود نیز به روستای دیگری در این منطقه برخورد کرده است. او افزود: این شی برای بررسی جمع‌آوری شده است. ما افرادی را به روستا‌های مختلف در این منطقه فرستادیم تا به دنبال قطعات دیگری که ممکن است در این روستا‌ها سقوط کرده باشند بگردند.

مقامات "سازمان تحقیقات فضایی هند" (ISRO) به تایمز گفتند که زمان برخورد این شی نزدیک‌ترین تطابق را با زمان بازگشت بقایای یک موشک چینی به جو دارد که در فوریه سال ۲۰۲۱ پرتاب شد. آن‌ها افزودند: وقتی قطعات یک موشک موفق به عبور از جو زمین می‌شوند می‌توانند به زمین برخورد کنند.

برخورد حلقه‌ای فلزی از فضا به هند

"جاناتان مک‌داول" (Jonathan McDowell)، اخترشناس مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونیان در توییتی نوشت که این حلقه با بخشی از موشک لانگ مارچ ۳ B مطابقت دارد.

اجسام هنگام ورود به جو میزان زیادی گرما و اصطکاک ایجاد می‌کنند که باعث سوختن و نابودی آن‌ها می‌شود، اما اجسام بزرگ ممکن است به طور کامل از بین نروند. بقایای آن‌ها ممکن است به زمین برخورد کند و باعث آسیب و تلفات شود اگر چه امکان رخ دادن چنین اتفاقی کم است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فضا نوردی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی