تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اعلام آمادگی گمرک برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در جلسه هماهنگی برای ورود کتاب‌های خارجی به منظور عرضه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امور گمرکی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نسبت به دوره‌های گذشته تسهیل خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۲۶۵۳۴
۱۴:۲۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

اعلام آمادگی گمرک برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

دیدارنیوز ـ به نقل از ستاد برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه هماهنگی برای ورود کتاب‌های خارجی به منظور عرضه در «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» با حضور یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)، علیرضا مقدسی (معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران)، فرود عسگری (معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران)، اسماعیل جانعلی‌پور (مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه) و حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه) برگزار شد.

در این جلسه یاسر احمدوند درباره فعالیت‌ها، برنامه‌ها، روند اجرایی و شرایط جدید برگزاری «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» توضیحاتی ارائه و نیاز‌ها و خواسته‌های گمرکی این دوره از نمایشگاه را مطرح کرد.

تسهیل ورود کتاب‌های خارجی به کشور، امکان راه‌اندازی گمرک موقت در محل برگزاری نمایشگاه (مصلای امام خمینی (ره))، کاهش هزینه‌ها و تعرفه‌های گمرکی، تسهیل حضور ناشران خارجی، کاهش مراحل اداری در گمرک و... از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه درباره آن‌ها بحث و تصمیم‌گیری شد تا بخش خارجی با قدرت بیشتری در «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه همچنین علیرضا مقدسی (معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران) برای همکاری با «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» اعلام آمادگی کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک کار ملی است و گمرک به صورت ویژه در خدمت نمایشگاه و کنار ناشران خواهد بود.

«سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی (ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی