تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

چشم‌پوشی بر مسائل حقوقی زنان؟

امروزه توجه به حقوق زنان و احترام به خواسته‌های آنان بیش از گذشته در هر جوامعی اهمیت پیدا کرده است. کاش صدا و سیما در عین حال که گزارش‌هایی را درباره عوامل موثر بر جذب میزبانی برای جام جهانی تهیه می‌کند، به عوامل و موانعی که بر سر راه این میزبانی همچون حادثه تلخ برای تماشاگران زن در مشهد، وجود دارد هم اشاره کند.

کد خبر: ۱۲۶۵۳۲
۱۴:۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

چشم‌پوشی بر مسائل حقوقی زنان؟

دیدارنیوز: در حاشیه بازی ایران و لبنان در مشهد، زنانی که بلیت تهیه کرده بودند، نتوانستند وارد استادیوم شوند و مورد هجوم اسپری فلفل قرار گرفتند. این اتفاق با بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی روبرو شد.

در همین راستا، ضرورت بحث و بررسی درباره دلایل این اتفاق و ابعاد آن در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها انتظار می‌رفت. روز گذشته در اخبار نیمروزی شبکه یک سیما، بخشی از برنامه، به درآمد کشور‌هایی که تا به امروز میزبان جام جهانی بوده‌اند، پرداخته شد. گزارشگر سعی داشت تا با توضیح درباره قیمت‌ها و هزینه‌هایی که کشور‌های میزبان برای مسابقات جام جهانی صرف کرده‌اند، آن هزینه‌ها را به نوعی زیر سوال ببرد و بگوید که هزینه‌ها در ایران بسیار پایین‌تر از آنهاست. به طوری که در بخشی از این گزارش، میانگین هزینه بهترین هتل در ایران، شبی یک میلیون تومان عنوان شد و مدام گزارشگر بر مناسب بودن هزینه‌ها در ایران برای میزبانی جام جهانی تاکید داشت.

اما نکته‌ای که در این گزارش مورد غفلت قرار گرفت، فارغ از صحیح بودن هزینه‌های درمانی و اقامتی عنوان شده در این گزارش تصویری - توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی در کشور است که قطعا اثر جذب و دافعه بیشتری برای میزبانی‌ها می‌تواند داشته باشد. طبیعتا هر فردی که حادثه هفته پیش مشهد را درباره زنان مشاهده کرده باشد، با نوعی ترس و دلهره به کشور ایران نگاه خواهد کرد. به همین منظور چشم‌پوشی بر حقوق زنان و برجسته کردن هزینه‌های پایین در ایران برای میزبانی جام جهانی، نمی‌تواند باعث فراموشی آن حادثه تلخ شود. در چنین گزارش‌هایی که گزارشگر فرصت پرداختن به مسائل روز جامعه را دارد، بهتر است تا با تشکیل میزگرد‌های تخصصی، دلایل این حادثه برای افکار عمومی در داخل و خارج از ایران روشن شود. امروزه توجه به حقوق زنان و احترام به خواسته‌های آنان بیش از گذشته در هر جوامعی اهمیت پیدا کرده است.

به همین خاطر،‌ ای کاش صدا و سیما در عین حال که گزارش‌هایی را درباره عوامل موثر بر جذب میزبانی برای جام جهانی تهیه می‌کند، به عوامل و موانعی که بر سر راه این میزبانی همچون حادثه تلخ مشهد هم اشاره کند تا در عین اینکه به وظیفه و مسوولیت اجتماعی خود عمل می‌کند، پول بیت‌المال را در راستای روشنگری افکار عمومی هزینه کند.

سمیرا بختیار - روزنامه اعتماد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی