تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نظرسنجی؛ مکرون در انتخابات فرانسه پیروز می‌شود

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که امانوئل مکرون در این انتخابات، رقیبش مارین لوپن را شکست می‌دهد.

کد خبر: ۱۲۶۵۰۰
۱۲:۳۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

نظرسنجی؛ مکرون در انتخابات فرانسه پیروز می‌شود

دیدارنیوز: نتایج یک نظرسنجی مربوط به نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان داد که امانوئل مکرون در این انتخابات، رقیبش مارین لوپن را شکست می‌دهد، اما این نامزد جناح راست افراطی فرانسه با افزایش اقبال به خودش مواجه شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی انجام شده برای نشریه لوموند فرانسه نشان داد، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه که برای اواخر ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده، مارین لوپن را شکست خواهد داد، اما این نظرسنجی در عین حال نشان داد که لوپن در هفته‌های اخیر با افزایش اقبال رای‌دهندگان به خودش مواجه شده است.

در این نظرسنجی مشخص شد، مکرون در دور اول این انتخابات که برای تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) در نظر گرفته شده، با کسب ۲۶.۵ درصد آرا به پیروزی دست یافته و مارین لوپن با به دست آوردن ۲۱.۵ درصد رای در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. در نظرسنجی مشابهی که در بازه ۲۱-۲۴ مارس برگزار شده بود، مکرون ۲۸ درصد و لوپن ۱۷.۵ درصد آرا را کسب کرده بودند.

طبق نظرسنجی جدید، مکرون نهایتا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که برای ۲۴ آوریل در نظر گرفته شده، با کسب ۵۴ درصد رای در مقابل ۴۶ درصد رای رقیبش لوپن، به پیروزی می‌رسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی