تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تجاوز نظامی روسیه؛ جمهوری چک به اوکراین «تانک» فرستاد

جمهوری چک به نخستین کشور عضو ناتو تبدیل شد که خودرو‌های زرهی سنگینی را که کی‌یف درخواست کرده بود، برای این کشور تامین کرد.

کد خبر: ۱۲۶۴۸۱
۱۰:۵۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ جمهوری چک به اوکراین «تانک» فرستاد

دیدارنیوز: جمهوری چک برای اوکراین تانک و خودرو‌های جنگی پیاده‌نظام ارسال کرد و به نخستین کشور عضو ناتو تبدیل شد که خودرو‌های زرهی سنگینی را که کی‌یف درخواست کرده بود، برای این کشور تامین کرد.

به نقل از دیلی تلگراف، بیش از ۱۲ فروند تانک تی-۷۲ و تعدادی خودروی جنگی پیاده‌نظام بی‌وی‌پی-۱ در قطار‌های باری به مقصد اوکراین بارگیری شدند. این خودرو‌ها قدرت جنگی لازم برای ارتش اوکراین در بحبوحه مبارزاتش با روسیه فراهم خواهند کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، در تحول قابل توجه دیگری، جمهوری چک و اسلواکی که با اوکراین مرز مشترک دارد، در نظر دارند تا تاسیسات صنعتی نظامی خود را راه‌اندازی کنند تا تجهیزات نظامی آسیب‌دیده اوکراین را تعمیر کنند.

تلویزیون دولتی جمهوری چک روز سه‌شنبه تصاویر منتشر شده در توییتر از یک قطار بارگیری شده با پنج تانک و پنج خودروی جنگی پیاده‌نظام آبی-خاکی را نشان داد. این شبکه اعلام کرد که این محموله هدیه توافق‌شده با متحدان ناتوست.

جانا کرنوچووا، وزیر دفاع جمهوری چک از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص امتناع کرد، اما به پارلمان گفت: تنها به شما اطمینان خواهم داد که جمهوری چک هر چقدر بتواند به اوکراین کمک می‌کند و با تامین تجهیزات نظامی سبک و سنگین به کمک کردن به اوکراین ادامه خواهد داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در نشست فوق‌العاده ۲۴ مارس در بروکسل از رهبران ناتو از جمله جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا برای کی‌یف خودرو‌های زرهی و جت‌های جنگنده تامین کنند.

وی گفته بود: این تانک‌ها برای رفع محاصره شهر‌های اوکراین از جمله ماریوپل، بردیانسک، ملیتوپل و دیگر شهر‌ها لازم و ضروری هستند.

درخواست زلنسکی ابتدا با پاسخ جالبی از سوی رهبران ناتو مواجه شد. آن‌ها آماده بودند تامین تسلیحات دفاعی برای اوکراین را افزایش دهند، اما تمایلی به تامین تانک و جنگنده نداشتند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه ارسال تانک و جنگنده به اوکراین را رد کرد، در حالی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: در حال حاضر از نظر لجستیکی فراهم کردن تانک و جنگنده بسیار دشوار است.

آلمان در بحبوحه انتقادات دال بر اینکه برلین کمک نظامی کافی به کی‌یف نکرده است، در حال حاضر ارسال ده‌ها خودروی جنگی پیاده‌نظام را تایید کرده است.

ینس استولتنبرگ گفت: متحدان ناتو همچنین در نشست امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) که در سطح وزرای امور خارجه برگزار می‌شوند، درباره ارسال تجهیزات بیشتر به اوکراین مذاکره خواهند کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی