تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کوه اورست از نمایی دیگر

ناسا اخیرا تصویری باشکوه از کوه اورست که توسط یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت شده، منتشر کرده است.

کد خبر: ۱۲۶۴۷۸
۱۰:۴۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

کوه اورست از نمایی دیگر

دیدارنیوز ـ ناسا اخیرا تصویری از کوه اورست از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرده است.

ناسا با انتشار این تصویر نوشت: بلندترین کوه روی زمین از منظر فضا شکل متفاوتی دارد. یک فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) این عکس نزدیک به پاسو (تقریبا مستقیم) (near-nadir) از کوه اورست که قله آن تقریبا ۲۹۰۲۹ فوت (۸۸۴۸ متر) بالاتر از سطح دریا قرار دارد را گرفته است. پاسو یا سمت‌القدم (Nadir) در ستاره‌شناسی و دانش زمین به جهتی گفته می‌شود که درست در پایین پای ناظر قرار دارد.

این قله مشهور جهانی، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد چرا که سالانه ارتفاع آن تقریبا ۱ سانتی متر به دلیل افزایش سطح تدریجی پوسته که ناشی از همگرایی زمین‌ساخت صفحه‌ای هند و اوراسیا است، افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی