تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...
فدراسیون فوتبال ملوک‌الطوایفی اداره می‌شود

ترسناک‌تر از رویارویی با هری‌کین

تصور اینکه در فاصله ۶ ماه تا شروع جام جهانی اعضای هیات‌رییسه تا خرداد زمامدار فوتبال ایران هستند و بعد از آن هم قرار است یک انتخابات دیگر برای فدراسیون فوتبال برگزار شود تا رییس جدیدی بیاید، بسیار ترسناک است؛ حتی ترسناک‌تر از رویارویی با هری کین و کریستین پولیشیچ!

کد خبر: ۱۲۶۴۶۰
۰۹:۳۱ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

ترسناک‌تر از رویارویی با هری‌کین

دیدارنیوز: فدراسیون فوتبال ایران این روز‌ها ملوک‌الطوایفی اداره می‌شود. توافق روی برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم با خط گرفتن از نهاد‌های بیرون از فوتبال آخرین نقطه‌نظر مشترک اعضای هیات‌رییسه فدراسیون بود و بعد از رفتن «همکار خوبان عالم» با اینکه میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست و احسان اصولی به عنوان سخنگوی فدراسیون معرفی شده‌اند هرکس ساز خودش را می‌زند و در قامت یک رییس بالقوه عمل می‌کند.

بعد از فاجعه‌ای که در مشهد و پشت در استادیوم امام رضا رخ داد، مهم‌ترین نمود ملوک‌الطوایفی اداره شدن فدراسیون فوتبال موضعی است که در قبال ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ اتخاذ شده است. چندی پیش محمد جماعت دبیر سرویس ورزش خبرگزاری فارس که به واسطه تلاش برای برکناری عزیزی خادم به سمت مدیر رسانه‌ای تیم ملی منصوب شده، اعلام کرد اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی تیم ملی است. موضع مدیر رسانه‌ای تیم ملی در واکنش به توییت احمدرضا براتی عضو حقوقدان هیات‌رییسه فدراسیون بود. براتی در توییترش نوشته بود علی دایی باید سرمربی تیم ملی در جام جهانی باشد. اظهارنظری که مقامات فدراسیون را بر آن داشت که تاکید کنند براتی نظر شخصی‌اش را عنوان کرده است! بعد از جماعت، اصولی نیز تاکید کرد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در قطر ۲۰۲۲ خواهد بود.

با وجود تاکید دو عضو رسمی فدراسیون فوتبال مبنی بر همکاری فدراسیون با اسکوچیچ مشخص شده این اظهارنظر‌ها از اعتبار خاصی برخوردار نیستند و برخی از افراد داخل و بیرون فدراسیون برای خودشان دنبال سرمربی می‌گردند. با افراد جلسه برگزار می‌کنند، برنامه می‌گیرند و با برخی رسانه‌ها برای جهت‌دهی و مزه کردن دهان افکار عمومی در مورد اسامی خاص همکاری می‌کنند.

از سمت دیگر شنیده شده برخی از چهره‌های خارج از فوتبال نیز به دلیل حساسیت‌های گروه ایران در جام جهانی دیدگاه‌های خاصی در مورد نحوه آماده‌سازی تیم ملی دارند و برنامه‌های عجیب و غریبی در نظر گرفته‌اند. در مجموع آنچه واضح و مشخص به نظر می‌رسد هنوز هیچ استراتژی خاصی در فدراسیون برای آماده‌سازی تیم ملی وجود ندارد و به تعداد آدم‌های حاضر در آن ساختمان راه برای رسیدن به قطر ترسیم شده است.

این فضای به هم ریخته فرصت خوبی برای جولان دلالان هم به وجود آورده است. آدم‌هایی که زیر گوش افراد صاحب نفوذ فدراسیون در حال زمزمه هستند تا بتوانند نفرات خودشان را به تیم ملی برسانند. جالب اینکه خیلی از این آدم‌ها در سال‌های گذشته با محرومیت‌های سنگین توسط ارکان قضایی فدراسیون مواجه شده بودند، اما بدون توجه به این احکام با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند.

ملی‌پوشان، کارشناسان و سایر دلسوزان تیم ملی این روز‌ها منتظر شنیدن برنامه مدون فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی هستند، اما در عوض اخباری بسیار نگران‌کننده به گوش می‌رسد. تصور اینکه در فاصله ۶ ماه تا شروع جام جهانی اعضای هیات‌رییسه تا خرداد زمامدار فوتبال ایران هستند و بعد از آن هم قرار است یک انتخابات دیگر برای فدراسیون فوتبال برگزار شود تا رییس جدیدی بیاید، بسیار ترسناک است؛ حتی ترسناک‌تر از رویارویی با هری کین و کریستین پولیشیچ!

بهرام سرگوسرایی - روزنامه اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی