تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
روس‌ها نمی‌خواهند نفت اضافی وارد بازار شود

هولینگزورث: احیای «برجام» به زمان بیشتری نیاز دارد

مایکل هولینگزورث، استاد علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی با تاکید بر اینکه روس‌ها نمی‌خواهند نفت اضافی وارد بازار شود، گفت: احیای برجام به زمان بیشتری نیاز دارد.

کد خبر: ۱۲۶۲۰۳
۰۹:۴۷ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

هولینگزورث: احیای «برجام» به زمان بیشتری نیاز دارد

دیدارنیوز: استاد دانشگاه آلاباما با تاکید بر اینکه احیای برجام به زمان بیشتری نیاز دارد، گفت: با این حال انعقاد توافق هنوز ممکن و محتمل است. طرف‌های درگیر قطعا به دلایل اقتصادی و امنیتی خواهان توافق هستند و شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد متن محکمی در دست تهیه است.

مایکل هولینگزورث، (Michael Hollingsworth) استاد علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی است. حوزه تخصصی او جنگ و تروریسم، روابط بین‌الملل و علوم سیاسی است.

احیای برجام به زمان بیشتری نیاز دارد؛ روس‌ها نمی‌خواهند نفت اضافی وارد بازار شود

او با اشاره به آخرین وضعیت احیای برجام عنوان کرد: در ابتدا مذاکرات به دلیل درخواست‌های روسیه متوقف شد، روسیه دلایل متعددی برای توقف مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای جدید داشت. این دلایل هیچ ربطی به امنیت یا اهداف اساسی توافق ندارد، بلکه صرفاً در خدمت منافع روسیه بود. آن‌ها می‌خواهند نفت اضافی وارد بازار نشود. هدف آن‌ها بالا نگه داشتن قیمت نفت برای تحت فشار قرار دادن اروپا در مورد تحریم‌های ناشی از درگیری در اوکراین بود.

هولینگزورث افزود: آن‌ها همچنین می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که تجارت نامحدود با ایران، نه به نفع ایران، بلکه به نفع خود به عنوان راهی برای دور زدن برخی از تحریم‌های اعمال شده بر این کشور است. تنش در اوکراین بر روند احیای توافق بی‌اثر نیست، ولی روسیه نقش مهمی در توافق دارد، آن‌ها قرار است همچنین پشتیبانی فنی و سوخت را برای چند رآکتور در ایران فراهم کنند، متأسفانه احیای توافق به زمان بیشتری نیاز دارد که برای طرف‌های اروپایی و ایالات متحده مطلوب نیست. اما در روز‌های اخیر روسیه با ادامه مذاکرت موافقت کرده است.

چین خواهان منطقه‌ای باثبات در خاورمیانه است

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: من معتقدم چینی‌ها با پیشرفت‌هایی که در مورد مذاکرات و توافق احتمالی حاصل شده است، موافق هستند. چین مانند همتایان غربی خود علاقه زیادی به وجود منطقه باثبات در خاورمیانه دارد. پیش از این توافق‌هایی بین دولت‌های چین و ایران وجود داشته است، مانند مشارکت جامع راهبردی، اما به دلیل تحریم‌های ایران مشکلاتی در تجارت وجود داشته است. من معتقدم که هر دو طرف به احتمال زیاد از توافقی که در حال حاضر در حال تنظیم است، حمایت خواهند کرد.

وی گفت: شرایط بین‌المللی پیچیده است و روسیه همچنان با یک محیط بین‌المللی نسبتاً خصمانه روبرو است.

توافق هنوز ممکن و محتمل است

هولینگزورث ادامه داد: من معتقدم توافق هنوز ممکن و محتمل است. طرف‌های درگیر قطعا به دلایل اقتصادی و امنیتی خواهان توافق هستند، شواهد خوبی وجود دارد که متن محکمی در دست تهیه است. من فکر می‌کنم مسائل اصلی باید حل شود، آن‌ها می‌توانند پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای را نهایی کنند که برای همه طرف‌ها کارساز باشد و امیدوارم به لغو تحریم‌ها علیه ایران منجر شود و به ایران اجازه دهد به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای باشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی