تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

واکنش ایران به برخورد توهین‌آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی: با خاطیان برخورد شود

سفارت ایران در دانمارک در واکنش به برخورد خشن و توهین‌آمیز پلیس دانمارک با یک بانوی ایرانی خواستار پاسخگویی این کشور و برخورد با خاطیان این اتفاق تلخ و غیرانسانی شد.

کد خبر: ۱۲۶۰۷۴
۱۰:۵۷ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۱

واکنش ایران به برخورد توهین‌آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی: با خاطیان برخورد شود

دیدارنیوز: سفارت کشورمان در دانمارک نسبت به برخورد خشن و توهین آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی واکنش نشان داد.

روز پنجشنبه تصاویر و فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن‌ها گروهی از ماموران پلیس مهاجرت دانمارک برای اجرای حکم طرد یک بانوی پناهجوی ایرانی، اقدام به ضرب و شتم او در مقابل کودکانش کرده و در یک اقدام غیر انسانی برای آرام نمودن و انتقال او به فرودگاه به وی داروی بیهوشی تزریق کرده اند.

در پی تایید این اقدام تحریک آمیز و خشونت بار پلیس دانمارک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با ارسال یادداشت رسمی نسبت به چنین اقدام غیرانسانی اعتراض کرد. در همین ارتباط خانم نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک روز جمعه با مسئولین وزارت خارجه و وزارت مهاجرت و همگرایی دانمارک ملاقات و مراتب اعتراض دولت ایران را اعلام نمود.

سفیر با اشاره به این موضوع که چنین رفتاری موجب ناخرسندی مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران شده است از مسولان دانمارکی خواست که با خاطیان برخورد و بابت این رفتار عذرخواهی شود. سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با استفاده از فرصت موارد دیگر نقض حقوق بشر و آثار منفی چنین رفتار‌هایی را بر روابط دو کشور یادآور شد. وی همچنین خواستار پاسخ سریع طرف دانمارکی نسبت به یادداشت‌های ارسالی آن نمایندگی در این موارد شد.

لازم به ذکر است براساس اخبار منتشر شده در باره این رفتار پلیس دانمارک، مجلس این کشور روز پنجشنبه وزیر مهاجرت و همگرایی این کشور را فراخوانده و درباره رفتار این ماموران توضیح خواسته است. در حال حاضر این خانم ایرانی آزاد و به خانواده خود پیوسته است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی