تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
به بهانه همگروهی با آمریکا و انگلیس در جام جهانی

تیم ملی به امید تکرار خاطرات خوش

از بازیکنانی که از جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ تا جام‌جهانی ۱۹۹۸ در تیم ملی بازی کردند به عنوان نسل طلایی یاد می‌شود. نقطه اوج این نسل صعود به جام‌جهانی پس از ۲۰ سال و کسب نخستین پیروزی در این مسابقات بود. تیم ملی موفق شد تیم ملی آمریکا را با گل‌های حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد.

کد خبر: ۱۲۶۰۵۶
۰۸:۳۹ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۱

تیم ملی به امید تکرار خاطرات خوش

دیدارنیوز: پس از قرعه‌کشی جام‌جهانی مشخص شد تیم ملی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌اف اروپا همگروه شد.

ایران در نخستین بازی خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در اولین روز رقابت‌ها با انگلیس دیدار خواهد داشت. در دومین بازی با برنده پلی‌اف بین اسکاتلند، ولز و اوکراین روبه‌رو می‌شود. تیم ملی در آخرین مسابقه به مصاف آمریکا می‌رود. به بهانه رویارویی با این تیم‌ها سابقه تقابل ایران با حریفان خود در جام‌جهانی مرور شده است.

مثلث طلایی به دنبال تکرار درخشش برابر انگلیسی‌ها
انگلیس تنها همگروهی ایران است که تیم ملی سابقه رویارویی با آن را ندارد. بازیکنان تیم ملی، اما در تقابل‌های اخیر با تیم‌های انگلیسی موفق نشان دادند و مثلث هجومی ایران دروازه حریفان انگلیسی را باز کرده است. سردار آزمون در این دوره لیگ قهرمانان به چلسی انگلیس گل زد. فصل پیش هم مهدی طارمی با گلی زیبا دروازه چلسی را باز کرد که نامزد جایزه پوشکاش شد. طارمی تنها بازیکنی نیست که به زیبایی به چلسی گل زده و قبل از آن علیرضا جهانبخش این تجربه را داشته است. جهانبخش گرانترین بازیکن تاریخ برایتون انگلیس است و در تیم ملی فعلی اللهیار صیادمنش در فوتبال انگلیس توپ می‌زند.

دیدار با آمریکا اوج شکوفایی نسل ۹۸
از بازیکنانی که از جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ تا جام‌جهانی ۱۹۹۸ در تیم ملی بازی کردند به عنوان نسل طلایی یاد می‌شود. نقطه اوج این نسل صعود به جام‌جهانی پس از ۲۰ سال و کسب نخستین پیروزی در این مسابقات بود. تیم ملی موفق شد تیم ملی آمریکا را با گل‌های حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. این بازی از سوی فیفا، بازی قرن نامیده شد.

شکست مقابل ایران برای آمریکایی‌ها بسیار حیثیتی بود و به دنبال آن بودند که به هر نحوی آن را جبران کنند و چندین بار پیشنهاد بازی دوستانه از سوی فدراسیون فوتبال آمریکا مطرح شد تا اینکه ۳ بازی دوستانه برای تیم ملی در آمریکا تدارک دیده شد که یکی از آن‌ها مقابل تیم ملی آمریکا بود که با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید. در آن بازی هم مهدوی کیا برای تیم ملی گل زد. آمریکا پس از پرتغال دومین تیمی است که تیم ملی برای دومین بار در تاریخ جام‌جهانی با آن روبه خواهد شد.

آیا اسکاتلند هم تجربه تکراری ایران خواهد شد؟
تیم ملی با هر ۳ تیم حاضر در پلی‌اف اروپا سابقه تقابل داشته است. ایران اولین امتیاز خود در تاریخ جام‌جهانی را برابر اسکاتلند کسب کرد و در اولین تجربه خود در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان با تک گل ایرج دانایی‌فرد به تساوی یک- یک دست یافت. آخرین حضور اسکاتلند در جام‌جهانی به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد و این تیم در هر ۸ حضور خود در جام‌جهانی در مرحله گروهی حذف شده، این اتفاق برای این تیم در ۳ دوره بازی در جام ملت‌های اروپا هم رخ داده است.

تیم ملی در راه آماده‌سازی جام‌جهانی ۱۹۷۸، احتمالاً به دلیل شباهت بازی ولز با اسکاتلند، با این تیم بریتانیایی بازی دوستانه داشت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. این تنها شکست ایران مقابل تیم‌هایی که با آن در جام‌جهانی دیدار خواهد داشت محسوب می‌شود که البته بازی با ولز هنوز قطعی نشده است. تیم ملی در زمان مربیگری برانکو ایوانکویچ در سال ۲۰۰۲ با اوکراین بازی تدارکاتی داشت و با گل علی دایی روی آخرین پاس گل ملی مهرداد میناوند به پیروزی رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی