تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

همه چیز درباره مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز جمعه ۱ آوریل (۱۲ فروردین) و از ساعت ۱۹ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در مرکز همایش‌های دوحه (DECC) آغاز خواهد شد. در اجرای مراسم و فرایند برداشتن قرعه‌ها، مجریان این مراسم از کمک ۸ اسطوره فیفا بهره‌مند خواهند شد که یکی از آن‌ها علی دایی، اسطوره بی‌بدیل فوتبال کشورمان است.

کد خبر: ۱۲۵۹۹۴
۰۸:۰۶ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۱

همه چیز درباره مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

دیدارنیوز: قرعه‌کشی جام جهانی روز جمعه در مرکز همایش‌های دوحه برگزار خواهد شد.

قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر لحظه به لحظه در حال نزدیک شدن به ماست! مراسم قرعه‌کشی روز جمعه ۱ آوریل (۱۲ فروردین) و از ساعت ۱۹ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در مرکز همایش‌های دوحه (DECC) آغاز خواهد شد و به همین بهانه، نگاه دقیق‌تری به جزئیات برگزاری مراسم، میهمانان و عاملان این قرعه‌کشی خواهیم داشت.

سید بندی؛ برزیل صدرنشین فیفا در روز قرعه‌کشی، ایران در سید ۳

سرانجام انتظار‌ها به سر رسید و آخرین رنکینگ فیفا که ملاک انجام این قرعه‌کشی خواهد بود، ظهر دیروز (۱۱ فروردین) اعلام شد؛ رنکینگی که مهم‌ترین نکته آن، پایان سلطنت ۴۲ ماهه بلژیک بر صدر جدول و رسیدن برزیل به جایگاه نخست رده‌بندی فیفا، برای اولین بار بعد از ۵ سال، بود. مکزیک با پایان خوشی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف داشت، با جهشی بلند به جایگاه نهم جدول رسیده و در روز قرعه‌کشی، یکی از تیم‌های تک‌رقمی رنکینگ فیفاست. کانادا نیز که می‌توانست با پیروزی حضور خود در سید ۳ را مسجل کند، با یک گل مقابل پاناما شکست خورد تا در همان سید ۴ باقی مانده و تونس، آخرین تیم سید سوم در روز قرعه‌کشی خواهد بود.

در روز قرعه‌کشی، نام ۲۹ تیم مشخص شده و ۳ تیم دیگری که باید مسیر پلی‌آف را طی کنند، محکوم به حضور در سید چهارم هستند؛ دو پلی‌آف بین قاره‌ای میان تیم آسیا (استرالیا / امارات) و آمریکای جنوبی (پرو) و همچنین مسابقه نماینده اقیانوسیه (نیوزیلند) برابر نماینده کونکاکاف (کاستاریکا) در روز‌های ۱۳ و ۱۴ ژوئن (۲۳ و ۲۴ خرداد) برگزار خواهد شد و مسابقه فینال پلی‌آف اروپا در مسیر A میان تیم‌های ولز و برنده مسابقه اسکاتلند - اوکراین (در همان ماه ژوئن) تعیین‌کننده دیگر تیم راه‌یافته به قطر است.

همه چیز درباره مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، تیم ملی ایران با رسیدن به جایگاه بیست و یکم، پس از سنگال دومین تیم حاضر در سید ۳ قرعه‌کشی خواهد بود. پس از جام جهانی ۲۰۰۶ (رده ۲۱) این دومین باری است که ایران با این رده مطلوب در مراسم قرعه‌کشی حضور می‌یابد؛ هرچند با توجه به ملاک سابق قرعه‌کشی، ایران در قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۰۶ و در کنار دیگر تیم‌های آسیایی در سید ۴ قرار گرفت. با همین استدلال، ایران با وجود رده ۴۹، در سید ۳ جای گرفت. در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ (ملاک کنونی) ایران با حضور در رده ۳۴ و سید ۳ به مراسم قرعه‌کشی رسید.

برای یافتن موارد بیشتر درباره نحوه سیدبندی، این گزارش را بخوانید.

مراسم قرعه‌کشی؛ علی دایی قرعه‌ها را برخواهد داشت!

مراسم قرعه‌کشی با حضور حدود ۲ هزار میهمان برگزار خواهد شد و جرمین جناس (فوتبالیست سابق انگلیسی و مفسر کنونی)، کارلی لوید (کاپیتان سابق تیم ملی بانوان آمریکا) و سامانتا جانسون (مجری ورزشی انگلیسی - جامائیکایی) مجریان این مراسم خواهند بود. جناس چند ماه قبل، یکی از مجریان مراسم The Best فیفا هم بود.

در اجرای مراسم و فرایند برداشتن قرعه‌ها، مجریان این مراسم از کمک ۸ اسطوره فیفا بهره‌مند خواهند شد که یکی از آن‌ها علی دایی، اسطوره بی‌بدیل فوتبال کشورمان است. اسامی کامل این ۸ نفر به شرح زیر است:

عادل احمد مالاالله (قطر)

علی دایی (ایران)

بورا میلوتینوویچ (صربستان - مکزیک)

جی‌جی اوکوچا (نیجریه)

رباح ماجر (الجزایر)

تیم کیهیل (استرالیا)

کافو (برزیل)

لوتار ماتیوس (آلمان)

همه چیز درباره مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

در میان این اسامی، کافو بیشترین تجربه را از حضور در مراسم قرعه‌کشی و برداشتن قرعه‌ها دارد؛ حضوری که در دوره گذشته، با برداشتن سخت‌ترین قرعه‌ها برای تیم ملی ایران و قرار دادن تیم ملی در کنار اسپانیا و پرتغال همراه بود؛ کافو در ۳ فینال متوالی جام جهانی به میدان رفته (۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲) به میدان رفته و پس از حدود ۲ دهه، همچنان آخرین کاپیتان تیمی از آمریکای جنوبی است که جام قهرمانی را بالای سر برده است. او خود در خصوص حضوردر سومین دوره متوالی قرعه‌کشی می‌گوید:

«دیگر دارم به آن عادت می‌کنم، اما همچنان مو به تنم سیخ می‌کند. بالا بردن جام جهانی خاطره‌ای همیشه عزیز برای من است. بازی در جام جهانی، جایی که یک ملت به پا می‌ایستد تا بازی شما را تماشا کند، حسی است که نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگر قیاس کرد».

سایر اسطوره‌ها نیز نیاز چندانی به معرفی ندارند. لوتار ماتیوس، رکورددار بازی در جام جهانی، کاپیتان آلمان غربی در مسیر قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۰ بود. جی‌جی‌اوکوچا ستاره نیجریه در جریان اولین حضور این تیم در جام جهانی (۱۹۹۴) بود که توانست ۲ سال بعد هم، مدال طلای المپیک را به گردن بیاویزد. تیم کیهیل، زننده اولین گل استرالیا در تاریخ جام‌های جهانی (۲۰۰۶، برابر ژاپن) بود که در دوره‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز تیمش را همراهی می‌کرد. بورا میلوتینوویچ نیز که یکی از اولین همراهان قطر، از زمان کسب میزبانی جام جهانی بوده، اولین و تنها سرمربی تاریخ فوتبال است که در ۵ جام جهانی متوالی، با ۵ تیم گوناگون شرکت داشته است: مکزیک (۱۹۸۶)، کاستاریکا (۱۹۹۰)، آمریکا (۱۹۹۴)، نیجریه (۱۹۹۸) و چین (۲۰۰۲).

با توجه به برگزاری جام جهانی در خاورمیانه برای اولین بار، فیفا از ۳ چهره شاخص فوتبال این منطقه نیز برای شرکت در فرایند قرعه‌کشی دعوت کرده است. کشور میزبان را در این زمینه، عادل احمد مالالله نمایندگی می‌کند؛ مدافع قطر در جام جهانی جوانان ۱۹۸۱ که با کسب مدال نقره برای این کشور همراه شد. او به همراه «عنابی‌ها» در المپیک ۱۹۸۴ نیز شرکت داشت.

علی دایی، زننده ۱۰۹ گل ملی برای ایران، برای حدود ۱۸ سال رکورد برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی را در اختیار داشت؛ تا این که این رکورد در سال ۲۰۲۱ توسط کریستیانو رونالدو شکسته شد. رباح ماجر نیز یکی از اعضای تیم الجزایر در جام جهانی ۱۹۸۲ بود که با پیروزی ۲ بر یک برابر آلمان غربی، یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ این رقابت‌ها را رقم زد؛ ماجر گل اول تیمش را در آن مسابقه به ثمر رساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی