تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

مجموعه سعدآباد ۱۳ فروردین تعطیل است

کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی، روز سیزدهم فروردین‌ماه که با عنوان روز طبیعت نام گرفته به منظور جلوگیری از هر گونه صدمه و آسیب به باغ موزه تاریخی و منحصر به فرد سعدآباد تعطیل خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۵۹۷۳
۱۴:۳۱ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

مجموعه سعدآباد ۱۳ فروردین تعطیل است

دیدارنیوز: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد همزمان با روز طبیعت و مصادف با ۱۳ فروردین ماه تعطیل است.

کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی روز سیزدهم فروردین‌ماه که با عنوان روز طبیعت نام گرفته و با توجه به وجود ۸۰ هکتار فضای سبز در این مجموعه، به منظور جلوگیری از هر گونه صدمه و آسیب به باغ موزه تاریخی و منحصر به فرد سعدآباد تعطیل خواهد بود.

سیزده به در، در سیزدهمین روز فروردین ماه و آخرین روز از نوروز برگزار می‌شود و در ایران این روز به نام طبیعت نامگذاری شده است.

مردم در این روز به دامن طبیعت می‌روند. ایرانیان قدیم پس از دوازده روز جشن گرفتن و شادی کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ای است به باغ و صحرا می‌رفتند و شادی می‌کردند.

این مجموعه در همه روز‌های هفته به غیر از ایام سوگواری، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و میراث‌فرهنگی کشور است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی