تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد

روز توجه به طبیعت را به روز نابودی آن تبدیل نکنیم

شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران توصیه کرد که روز توجه به طبیعت را به روز نابودی آن تبدیل نکنیم.

کد خبر: ۱۲۵۸۹۷
۱۴:۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

روز توجه به طبیعت را به روز نابودی آن تبدیل نکنیم

دیدارنیوز: مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به رعایت چند نکته محیط زیستی به مناسبت ١٣ فروردین و همراهی شهروندان تاکید کرد: روز توجه به طبیعت را به روز نابودی آن تبدیل نکنیم.

شینا انصاری بیان کرد: ۱۳ فروردین ماه روز انس با طبیعت نامگذاری شده، روزی که به رسم دیرین و سنت پدرانمان به دامان طبیعت پناه میبریم. سنتی نیک و زیبا که می‌بایست با نگاه مراقبت و حفاظت از محیط زیست برگزار شود. چراکه اگر در روز طبیعت اقدامات ما باعث آسیب به محیط زیست و تخریب آن شود، همان داشته‌های طبیعی و سرمایه‌های محیط زیستی برجای مانده نیز از بین خواهد رفت و روز توجه به طبیعت به روز نابودی آن تبدیل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی در راستای حفظ و حراست از طبیعت، گفت: با توجه به فصل گلدهی گیاهان و زایش حیوانات در فصل بهار، محل اسکان خود در روز طبیعت را طوری انتخاب کنیم که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد. همچنین از آزار و اذیت حیوانات خودداری کرده و آرامش آن‌ها را برهم نزنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در روز طبیعت تا حد امکان از غذا‌های آماده که نیاز به پخت ندارند استفاده و از روشن کردن آتش در کنار درختان صرف نظر کنیم. در صورت نیاز به آتش، حتی المقدور از زغال آماده به جای شکستن سرشاخه درختان و درختچه‌ها استفاده کرده و حتما در انتها، خاکستر را با آب و خاک بپوشانیم تا به طور کامل آتش خاموش شود. همچنین در صورت مواجه شدن با هرگونه آتش سوزی در جنگل و بوستان ها، نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و در صورت لزوم به مراکز آتش نشانی یا منابع طبیعی اطلاع دهیم.

انصاری در خصوص مدیریت پسماند در روز طبیعت گفت: حتما کیسه زباله جهت جمع آوری زباله‌ها در پایان روز همراه خود داشته باشیم و از رها کردن زباله‌ها در جنگل، ساحل، کنار رودخانه ها، مناطق کوهستانی و چشم انداز‌های طبیعی بپرهیزیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار خودداری از هرگونه شکار و صید حیات وحش و حمل ادواتی، چون تبر، اره و تور صیادی در روز طبیعت را از دیگر نکات مهم برشمرد و افزود: زیباتر است به جای شکار حیوانات و چیدن گل و گیاه، با ثبت تصاویر، از آن‌ها لذت ببریم. همچنین ماهی قرمز سفره هفت سین را در آب‌های جاری و رودخانه‌ها رها نکنیم چراکه این ماهی غیربومی است و می‌تواند تهدیدی جدی برای اکوسیستم‌های طبیعی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست کشور عزیزمان نیازمند همراهی و احساس مسئولیت همه مردم است، گفت: خداوند را به واسطه نعمت‌های بیشماری که بی منت در اختیارمان قرار داده شاکر باشیم و نگذاریم روزی فرا رسد که نتوانیم از مواهب این طبیعت زیبا بهره‌مند شویم. تلاش کنیم با دیدبانی طبیعت، این میراث گرانبها را بدون آلودگی و تخریب به نسل‌های آتی و فرزندانمان هدیه دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی