تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

پرو، امارات یا استرالیا؛ مسافر بعدی قطر

با برتری تیم ملی فوتبال پرو برابر پاراگوئه در مرحله انتخابی قاره آمریکای جنوبی، این تیم برای صعود به جام جهانی قطر در انتظار برنده دیدار نهایی پلی‌آف قاره آسیا بین استرالیا و امارات خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۵۸۶۲
۱۰:۲۳ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

پرو، امارات یا استرالیا؛ مسافر بعدی قطر

دیدارنیوز: پرونده‌ مرحله‌ی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه‌ی آمریکای جنوبی بامداد امروز (چهارشنبه) بسته شد.

در شرایطی که صعود مستقیم تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین، اروگوئه و کلمبیا پیش از رسیدن به هفته‌ی پایانی مرحله‌ی انتخابی در منطقه‌ی آمریکای جنوبی به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ قطعی شده بود، مسابقات هفته‌ی پایانی از حیث تعیین سرنوشت تیم صعودکننده به مرحله‌ی پلی‌آف بین قاره‌ای اهمیت داشت.

تیم‌های ملی پرو، کلمبیا و شیلی این شانس را داشتند که بتوانند با قرارگیری در رتبه‌ی پنجم، جواز حضور در مرحله‌ی پلی‌آف را به دست آورند؛ با توجه به ۲۱ امتیازی بودن تیم ملی پرو، شانس آن‌ها در روز پایانی برای صعود به پلی‌آف بیشتر بود و شاگردان ریکاردو گارکا در بازی خانگی روز سختی را در مقابل پاراگوئه تجربه نکردند.

در همان نیمه‌ی نخست تقابل با پاراگوئه، برتری دو گله پرویی‌ها باعث شد تا صعود آن‌ها به مرحله‌ی پلی‌آف قطعی شود و برتری یک گله کلمبیا در خانه‌ی ونزوئلا بی‌اثر شود تا تیم ملی پرو به عنوان تیم پنجم منطقه‌ی آمریکای جنوبی راهی رقابت پلی‌آف بین‌قاره‌ای برای حضور در جام جهانی شود. گفتنی است که شیلی هم در خانه مغلوب تیم ملی اروگوئه شد تا آن‌ها بدون توجه به نتایج دیگر رقبا شانسی برای صعود به جام جهانی نداشته باشند.

با این وصف، تیم ملی کلمبیا با حضور ستارگانی از جمله خامس رودریگز و تیم ملی شیلی با حضور بازیکنانی همچون آرتور ویدال و الکسیس سانچز فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست دادند؛ آخرین حضور کلمبیا در جام جهانی، دوره‌ی قبلی رقابت‌ها در روسیه بود و آخرین حضور شیلی در بین تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی به رقابت‌های ۲۰۱۴ باز می‌گردد و حالا دو تیم باید برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ تلاش کنند.

با توجه به صعود تیم ملی پرو به مرحله پلی‌آف، حالا شاگردان گارکا باید خود را آماده رویارویی با یک حریف آسیایی کنند؛ مسابقه‌ای که در خردادماه سال جاری به انجام خواهد رسید و برنده‌ی تقابل امارات-استرالیا در مسابقه‌ی نهایی پلی‌آف به مصاف تیم ملی پرو خواهد رفت و برنده‌ی آن مسابقه جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست خواهد آورد.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی