تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

ارشادی: اقدامات غیرانسانی آمریکا، سلامت مردم ایران را تهدید می‌کند

زهرا ارشادی سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، با بیان اینکه اقدامات غیرانسانی آمریکا تهدیدی جدی برای حق مردم ایران در برخورداری از سلامت است، گفت: ایران علیرغم این فشار‌های ناعادلانه، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی داشته است.

کد خبر: ۱۲۵۸۴۹
۰۹:۲۶ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

ارشادی: اقدامات غیرانسانی آمریکا، سلامت مردم ایران را تهدید می‌کند

دیدارنیوز: زهرا ارشادی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنانی با موضوع دستور کار بهداشت جهانی و سیاست خارجی، هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد تقویت نظام‌های سلامت بدون بهبود زیرساخت‌ها و حصول اطمینان از انتقال فناوری و دانش در زمینه‌های مرتبط محقق نخواهد شد.

ارشادی گفت این بدان معناست که دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت مقرون به صرفه و دارو‌های ضروری، با کیفیت، ایمن، مؤثر، واکسن‌ها، فناوری‌های بهداشتی تشخیصی، بایستی برای همه کشور‌ها بدون هیچ گونه تبعیض یا ملاحظات سیاسی در دسترس باشد.

وی افزود لزوم دسترسی همگان به مراقبت‌های بهداشتی، با کیفیت و به صرفه، اولویت اساسی برای توسعه بین المللی به شمار می‌رود و مسائل حوزه بهداشت نبایستی صرفاً در راستای منافع طرف‌های خاص، سیاسی شود.

وی گفت دسترسی همگان به مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه یک مؤلفه ضروری برای پاسخ به همه‌گیری COVID-۱۹ و سایر موارد اضطراری بهداشت عمومی و بهبود آن است. در این وضعیت بی‌سابقه بهداشتی، همکاری، همبستگی و اتحاد بیش از هر زمان دیگری محور است. بیایید از این فرصت برای ترویج چندجانبه گرایی و مبارزه با یکجانبه گرایی به منظور تمرکز بر رسیدگی به این بحران انسانی به نفع همه استفاده کنیم.

سفیر ایران در سازمان ملل اظهار کرد، در حالی که جهان در تلاش برای مهار همه گیری ویروس کرونا است و ما نیز از این اصل که پیشرفت در سلامت جهانی در درجه اول به مشارکت‌های بین المللی و همکاری چندجانبه به ویژه در طی بحران‌های جهانی است حمایت می‌کنیم، با این حال، شاهد هستیم ایالات متحده و تعداد انگشت شمار دیگری از کشور‌ها که کورکورانه از سیاست‌های آن پیروی می‌کنند، اقدامات قهری یکجانبه (UCM) غیرانسانی از جمله تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی و ظالمانه را بر تعدادی از کشور‌ها از جمله کشور‌هایی که به شدت از پیامد‌های شدید این همه گیری رنج می‌برند، اعمال می‌کنند.

ارشادی تاکید کرد اقدامات قهری یکجانبه غیرانسانی ایالات متحده همچنان تهدیدی جدی برای حق مردم ایران برای سلامت و دسترسی به دارو‌ها و تجهیزات پزشکی ضروری است. آن‌ها ادعا می‌کنند اقدامات قهری یکجانبه، شامل مواد غذایی و پزشکی نمی‌شود، اما در واقع، به واسطه تحریم‌ها و محرومیت کشور‌ها از سیستم بانکی بین المللی برای نقل و انتقالات مالی مربوط به این خرید ها، امکان دستیابی به آن اقلام از طریق مکانیسم‌های تجاری و مالی موجود سلب می‌شود و دامنه این اقدامات به این کالا‌ها نیز گسترش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران علیرغم این فشار‌های ناعادلانه، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی داشته است و امروز با کمال افتخار اعلام می‌کنیم ایران به یکی از معدود کشور‌های سازنده واکسن کووید-۱۹ تبدیل شده است.

ارشادی گفت ایران علیرغم اینکه با شرایط دشواری مانند تحریم‌های غیرانسانی یکجانبه اعمال شده توسط کشور‌های غربی به ویژه ایالات متحده مواجه شده است. برای بیش از چهار دهه میزبان میلیون‌ها پناهنده افغان بوده و منابع بسیار مورد نیاز خود را سخاوتمندانه با آن‌ها به اشتراک گذاشته است، یک مثال ملموس آن واکسینه سازی تعداد زیادی از پناهجویان افغان و دیگر افغان‌های حاضر در ایران می‌باشد. با این وجود، در طول این سال‌ها، بخش بسیار کمی از هزینه‌های مربوط به ارائه این خدمات توسط سازمان‌های کمک کننده بین المللی پوشش داده شده است. در حالی که ما خود را متعهد به تداوم ارائه چنین خدماتی می‌دانیم، اما در غیاب کمک‌های مالی کافی و مستمر جامعه جهانی، ارائه چنین تسهیلاتی به میلیون‌ها افغان نمی‌تواند ادامه یابد. ما تا امروز بسیار بیشتر از سهم خود در این زمینه کمک کرده و آن را انجام داده ایم و اکنون جامعه بین المللی است که بایستی بر اساس اصل همبستگی تعهد خود را در این زمینه انجام دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی