تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

صعود سنگال، غنا، پرتغال، لهستان، تونس، مراکش و کامرون؛ کی‌روش به جام‌جهانی نرسید

در رقابت‌های جذاب انتخابی جام‌جهانی در قاره‌های مختلف، تیم ملی مصر با هدایت کارلوس کی‌روش دوباره در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد و پس از ناکامی در جام ملت‌های آفریقا، از صعود به جام جهانی قطر بازماند. در این دیدار پرهیجان، تماشاگران سنگالی با پرتاب لیزرهای متعدد به صورت بازیکنان مصر تمرکز حریف را به ویژه در ضربات پنالتی بهم زدند.

کد خبر: ۱۲۵۸۳۹
۰۷:۵۸ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

صعود سنگال، غنا، پرتغال، لهستان، تونس، مراکش و کامرون؛ کی‌روش به جام‌جهانی نرسید

دیدارنیوز: تیم ملی مصر نتوانست انتقام شکست در فینال جام ملت‌های آفریقا را از سنگال بگیرد و فرصت شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد.

دیدار‌های برگشت مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، سه‌شنبه شب برگزار شد.

در یکی از دو دیدار همزمان که از ساعت ۲۱:۳۰ (به وقت ایران) آغاز شد، تقابل تیم‌های ملی نیجریه و غنا با تساوی یک - یک پایان یافت. توماس پارتی در دقیقه ۱۰، تنها گل غنا را به ثمر رساند و ویلیام تروست اکونگ در دقیقه ۲۲، از روی نقطه پنالتی برای نیجریه گلزنی کرد.

با توجه به تساوی دو تیم در دیدار رفت، تیم ملی غنا به لطف گل زده در خانه حریف موفق به پیروزی شد و نخستین تیم آفریقایی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ لقب گرفت.

در بازی همزمان، تیم ملی سنگال میزبان مصر بود و در ۹۰ دقیقه به برتری یک بر صفر دست یافت. بولایه دیا در دقیقه ۳ موفق به گشودن دروازه فراعنه شد، اما این نتیجه برای صعود شیر‌های ترانگا به جام جهانی کافی نبود و با توجه به پیروزی یک بر صفر مصر در بازی رفت، این مسابقه در دقایق اضافه پیگیری شد.

تلاش قهرمان و نایب قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ در ۳۰ دقیقه وقت اضافه، گلی در بر نداشت تا ضربات پنالتی تعیین کننده پیروز مسابقه باشد. در ضیافت پنالتی‌ها سنگال با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید تا همانند فینال جام ملت‌های آفریقا، از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرد و مسافر قطر شود. محمد صلاح پنالتی نخست مصر را از دست داد تا ناکامی‌اش در مصاف با سنگالی‌ها تکمیل شود.

در دیدار سنگال و مصر، تماشاگران حاضر در ورزشگاه از زمان پخش سرود ملی تیم‌ها تا پایان مسابقه، به صورت بازیکنان دو تیم لیزر می‌انداختند که این اقدام باعث اعتراض بازیکنان شد.

صعود سنگال، غنا، پرتغال، لهستان، تونس، مراکش و کامرون؛ کی‌روش به جام‌جهانی نرسید

پرتغال با غلبه بر شگفتی‌ساز، بار سفر به قطر را بست

تیم‌های ملی پرتغال و لهستان کار دشواری برای عبور از مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ و راهیابی به دور گروهی این مسابقات نداشتند.

مرحله پایانی پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) با دو دیدار پیگیری شد.

تیم ملی پرتغال که با غلبه بر ترکیه به دور نهایی پلی‌آف رسیده بود، در ورزشگاه دراگائو مقابل مقدونیه شمالی صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد. برونو فرناندس در دقایق ۳۲ و ۶۵ برای سلسائوی اروپا گلزنی کرد تا یاران کریستیانو رونالدو به جام جهانی قطر صعود کنند. مقدونیه شمالی در مرحله قبل از سد ایتالیا، قهرمان یورو ۲۰۲۰ گذشته بود که در خاک پرتغال نتوانست شگفتی دیگری خلق کند.

در دیدار همزمان، لهستان در خانه خود برابر سوئد به میدان رفت و با برتری ۲ بر صفر، صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کرد. روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۵۰ از روی نقطه پنالتی و پیوتر زیلینسکی در دقیقه ۷۳ دروازه سوئد را گشودند تا زلاتان ابراهیموویچ همانند محمد صلاح، جایی در میان بازیکنان حاضر در جام جهانی نداشته باشد.

دیگر بازی پلی‌آف قاره اروپا به تقابل ولز با برنده دیدار اسکاتلند و اوکراین مربوط می‌شود که حمله روسیه به اوکراین سبب تعویق بازی تیم ملی این کشور برابر اسکاتلند شد. این مسابقه در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ (نیمه دوم خرداد تا اوایل تیر ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

صعود سنگال، غنا، پرتغال، لهستان، تونس، مراکش و کامرون؛ کی‌روش به جام‌جهانی نرسید

مراکش و تونس مسافر قطر شدند
سه سهمیه باقیمانده قاره آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۲ به مراکش، تونس و کامرون تعلق گرفت.

در ادامه دیدار‌های مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، تیم ملی مراکش میزبان کنگو بود و این تیم را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید.

شاگردان وحید هلیل‌هودزیچ که در دیدار رفت برابر کنگو به تساوی یک - یک رسیده بودند، با برتری ۵ بر ۲ در مجموع دو مسابقه توانستند صعود خود را به جام جهانی قطعی کنند.

تیم‌های ملی تونس و مالی هم به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. با توجه به این نتیجه، تونس از برتری یک بر صفر خود در بازی رفت بهره برد و راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

در یکی از جذاب‌ترین دیدار‌های شب گذشته (سه‌شنبه) تیم‌های الجزایر و کامرون برابر هم صف‌آرایی کردند که این مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه، با برتری یک بر صفر کامرون خاتمه یافت. اریک ماکسیم چوپو موتینگ در دقیقه ۲۲ برای شیران رام‌نشدنی گلزنی کرد تا با توجه به برد یک بر صفر الجزایر در بازی رفت، این مسابقه در وقت اضافه ادامه یابد.

صعود سنگال، غنا، پرتغال، لهستان، تونس، مراکش و کامرون؛ کی‌روش به جام‌جهانی نرسید

گلزنی احمد توبا در دقیقه ۱۱۸، یاران ریاض محرز در الجزایر را در آستانه صعود به جام جهانی قرار داد. البته این گل پایان کار نبود و کارل توکو اکامبی در دقیقه ۴+۱۲۰ موفق به گشودن دروازه الجزایر شد. کامرون با برتری ۲ بر یک در این مسابقه و با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، جشن صعود به جام جهانی گرفت و مسافر قطر شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی