تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
در دیدار با وزیر آموزش و پرورش

آیت‌الله نوری همدانی: برنامه‌های درسی، تعلیم معلم و برنامه‌های مربوط به دانش‌آموزان سه رکن مهم فرهنگ هستند

آیت‌الله نوری همدانی بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش دانش آموزان ایرانی تاکید و بازشناسی اسلام حقیقی را یکی از برنامه های مهم در عرصه تعلیم و تربیت دانستند.

کد خبر: ۱۲۵۸۲
۱۴:۴۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی از تاثیرگذارترین شغل‌ها و مسئولیت‌هاست؛ شما مسئولیت تعلیم و تربیت انسان‌ها را بر عهده دارید، مسوولیتی که از جهات مختلف بسیار مهم است و هر قدم شما دارای ثواب و فضیلت است.

او ادامه داد: در فرهنگ سه رکن مهم است، برنامه‌های درسی، تعلیم معلم و برنامه‌های مربوط به خود دانش‌آموزان تا استعدادها به کار بیافتد. ما ذخایر معنوی بسیار زیادی داریم که باید آنها را به میدان بیاوریم و تحت مراقب آموزش و‌پرورش قرار گیرد که یکی از این کتاب‌ها که باید زیاد به آن توجه شود، نهج‌البلاغه است.

این مرجع تقلید از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در عرصه فرهنگ و امور پرورشی قدردانی کرد و افزود: باید بازشناسی و بازشناساندن اسلام را مورد توجه قرار دهید، زمانی که دنیا دچار انحطاط بود، همه ترقی‌ها از اسلام به وجود آمد و حالا ما باید سعی کنیم دانش‌آموزان بازشناسی اسلام را بدانند.

او گفت: کسی که می‌خواهد در راه تعلیم و تربیت قدم بردارد ابتدا باید خود را تربیت‌ کند و دست به خودشناسی بزند. در زمانی که با هجمه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن مواجه هستیم، بازشناسی اسلام و فرهنگ اسلامی دارای اهمیت است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: من بارها گفته‌ام جدایی حوزه و دانشگاه سیاست دشمنان ما بود. باید فرهنگ اهل‌بیت (ع) را زنده کرده و با همین فرهنگ به جنگ دشمنان برویم. ما باید با هم باشیم و کارمان بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت به اسلام و قرآن باشد. ما باید سعی کنیم علوم و معارف اسلام و همه و همه را در فرهنگ پیاده کنیم، فرهنگ ما فرهنگ صداقت و معنویت است. عربستان، آمریکا و امارات و ... هر روز اتاق فکر دارند و می‌خواهند به ما ضربه بزنند در این شرایط ما نمی‌توانیم در خواب باشیم یا غفلت داشته باشیم. شما باید در حوزه خود همیشه بیداری را تعلیم و تربیت دهید.

او به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: انسان باید توجه داشته باشد که علم خود را از چه کسانی می‌گیرد، درگذشته دانشمندان و مردم را به سمت غرب سوق داده و متکی به غرب کرده بودند، اما وقوع انقلاب اسلامی وابستگی به غرب را از بین برد.

این مرجع تقلید ادامه داد: فرهنگ ما ساکت نیست، پویا است، بازگشت به وضعیت آن تمدن قبلی و آن عزت در گرو تعلیم و تربیت شما است.

او همچنین به اهمیت پیاده‌روی اربعین اشاه کرد و گفت: فرهنگ عاشورایی فرهنگ انسان‌ساز بوده و فرهنگ اسلامی فرهنگی پویا و در حرکت است که زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان گفت: ماهم در خدمت شما هستیم و باید چنین جریانی را بسازیم. امیدوارم خداوند به شما توفیق بیشتری دهد چون شما بالاترین خدمت را انجام می‌دهید.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی