تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

مصر: به دنبال تشکیل اتحاد عربی-اسراییلی علیه ایران نیستیم

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد که مشارکت کشورش در نشست نقب به میزبانی رژیم صهیونیستی به منظور تشکیل اتحادی علیه ایران نبوده است.

کد خبر: ۱۲۵۷۹۹
۱۱:۵۹ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱

مصر: به دنبال تشکیل اتحاد عربی-اسراییلی علیه ایران نیستیم

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه مصر در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری‌اش گفت که مشارکت مصر در نشست نقب به میزبانی رژیم صهیونیستی به منظور تشکیل اتحادی علیه ایران نبوده است.

به نقل از شبکه آرتی، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر که اخیرا برای شرکت در کنفرانس شش‌جانبه نقب به میزبانی رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، در یک کنفرانس خبری مشترک با عبدالرحمان الثانی، همتای قطری‌اش در واکنش به تشکیل اتحادی عربی-اسراییلی در برابر قدرت ایران در منطقه، تاکید کرد مشارکت مصر در نشست نقب هدف تشکیل هیچ اتحادی علیه هیچ کشوری را دنبال نمی‌کند.

شکری توضیح داد که مصر به دنبال همکاری و تفاهم مبتنی بر اصول منشور سازمان ملل و عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست، اما در عین حال، کسانی را که به این اصول در راستای همکاری و هماهنگی میان کشور‌های عربی پایبند نیستند، رصد می‌کند.

وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، مصر، امارات، مراکش، بحرین به همراه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در صحرای نقب اسرائیل در آنچه به عنوان یک رویداد تاریخی توصیف کردند، جلسه داشتند.

این دیدار پس از آن برگزار می‌شود که در سال ۲۰۲۰ بحرین، امارات و مراکش در چارچوب ابتکار دولت پیشین آمریکا مشهور به "توافق ابراهیم" با اسرائیل روابط عادی سیاسی برقرار کردند.

مصر چهارمین کشور شرکت‌کننده در این نشست چند دهه پیش با اسرائیل معاهده صلح امضا کرده بود.

وزرای خارجه شرکت کننده در این نشست علاوه بر موضوع ایران، در باره بحران اوکراین هم با یکدیگر گفتگو کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی