تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تعادل بازار به هم خورد؛ قیمت مرغ در تهران: ۳۷ هزار تومان

وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرده است، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این محصول در شهر تهران ۳۷ هزار تومان است.

کد خبر: ۱۲۵۷۹۷
۱۱:۵۵ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱

دیدارنیوز: قیمت مرغ متاثر از دلایل مختلف در استان‌های کشور با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد به طوری که بر اساس مشاهدات میدانی این محصول با وجود داشتن نرخ مصوب ۳۱ هزار تومانی ۳۰ تا ۳۷ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

عدم اعلام قطعی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی یا عدم حذف آن برای سال ۱۴۰۱ و مشکلات حمل و نقل مرغ از استان‌های همجوار به استان‌هایی که تولید کمتری در مقایسه با مصرف دارند (مانند استان تهران) و تعطیلی برخی از کشتارگاه‌ها (با وجود اعلام عدم تعطیلی) باعث گرانی مرغ در برخی از استان‌ها از جمله شهر تهران شده است.

قیمت ۳۷ هزار تومانی مرغ در تهران

بنابر این گزارش وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرده است، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این محصول در شهر تهران ۳۷ هزار تومان است، اما قیمت این محصول در استان‌های دیگری مانند شهرکرد و کوهرنگ ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت ۳۰ هزار تومانی مرغ در برخی شهر‌ها

یکی از فروشندگان این محصول در کوهرنگ در این ارتباط می‌گوید: حدود ۴ ماه است که قیمت مرغ ثابت است و به قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

جهاد کشاورزی: مرغ حداکثر ۳۱ هزار تومان است و گران فروشی ندیدم

عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، اما در این ارتباط گفت: حداکثر قیمت مرغ در استان‌های مختلف کشور ۳۱ هزار تومان است و این محصول در برخی از استان‌های کشور به قیمت کمتری نیز فروخته می‌شود.

وی افزود: این نرخ با در نظر گرفتن سود متعارف برای تولید کننده و توزیع کننده است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی بر این قیمت‌ها نظارت دارد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از ابتدای قبول مسئولیت بازار محصولات کشاورزی بر اساس قانون انتزاغ، ۳۶۷ هزار بازرسی و نظارت بر واحد‌های صنفی داشته ایم که کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تعطیلات نوروزی تعطیل نیست و به صورت شبانه روزی بر بازار محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی نظارت دارد؛ در بازار مرغ و تخم مرغ نیز با وجود مشکلاتی که برای حمل و نقل وجود داشت نیاز استان‌های مختلف تامین و کمبود‌های مقطعی از استان‌های همجوار تامین شد.

عسکرزاده گفت: گزارش از گران فروشی مرغ در بازار نداشتیم و تنها در مواردی شاهد گران فروشی مرغ‌های بسته بندی شده بودیم که با واحد‌های متخلف نیز برخورد صورت گرفت.

بنابر این گزارش تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که با طی کردن تعطیلات نوروزی و عادی سازی وضعیت جاده‌های کشور و کشتار مرغ قیمت این محصول دوباره به نرخ تعادلی باز گردد، اما لازم است که تولید کنندگان این محصول به عنوان مصرف کنندگان نهاده‌های دامی از قیمت این محصولات در سال جدید مطلع باشند.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در نشست روز گذشته خود در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت قیمت نهاده‌های دامی و محاسبه آن در سال ۱۴۰۱ گفت: پیرو تصمیمات دولت هستیم، ابلاغیه‌ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است و بر اساس روال سال ۱۴۰۰ عمل می‌کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی