تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
لوئیس همیلتون دهم شد

گرندپری عربستان؛ قهرمانی ورستپن در شب تصادف لطیفی!

در شب قهرمانی مکس ورستپن هلندی در گرندپری عربستان، نیکلاس لطیفی راننده کانادایی-ایرانی تیم ویلیامز مانند فرمول یک ابوظبی فصل گذشته دوباره با تصادف خود در روند مسابقه تاثیرگذار بود و لوئیس همیلتون راننده انگلیسی مرسدس هم رتبه‌ای بهتر از دهم کسب نکرد.

کد خبر: ۱۲۵۷۰۷
۱۱:۲۸ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱

گرندپری عربستان؛ قهرمانی ورستپن در شب تصادف لطیفی!

دیدارنیوز: مکس ورستپن راننده هلندی تیم ردبول موفق به قهرمانی در دومین مسابقه این فصل فرمول یک شد.

مسابقه گرندپری عربستان شب گذشته (یکشنبه) برگزار شد و در نهایت این مکس ورستپن بود که با عملکرد فوق العاده خود در یک رقابت بسیار نزدیک و زیبا با لکلرک از تیم فراری پیروز شد.

گرندپری عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ دیشب در پیست جده آغاز شد و در پایان این مکس ورستپن از ردبول بود که با عملکرد فوق العاده خود توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. مکس ۵۰ دور را در مدت زمان ۱:۲۴:۱۹.۲۹۳ طی کرد و زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد.

مسابقه در حالی شروع شد که سرجیو پرز راننده مکزیکی ردبول که روز شنبه موفق به کسب پول پوزیشن شده بود، در خط یک قرار داشت و کنترل خوب او باعث شد تا از همان ابتدای کار در رتبه اول قرار بگیرد. در دور سیزدهم بود که به یکباره شاهد وقوع حادثه برای نیکولاس لطیفی بودیم و در پی آن سیفتی کار وارد عمل شد و پرچم زرد به اهتزاز در آمد. همه این‌ها به ضرر پرز بود چرا که او چند ثانیه قبل به پیت رفته بود و در این میان به رتبه چهارم نزول کرده بود. شارل لکلرک و دیگر راننده‌ها در این لحظه از فرصت استفاده کردند و لاستیک مدیوم خود را با هارد تعویض کردند. در این میان لوییس همیلتون که از خط پانزدهم مسابقه را آغاز می‌کرد، به پیت نرفت.

گرندپری عربستان؛ قهرمانی ورستپن در شب تصادف لطیفی!

سرانجام مسابقه از سر گرفته شد و شارل لکلرک موفق شد جایگاه اولی را حفظ کند و پشت سر او مکس ورستپن قرار گرفت. این رقابت تا ثانیه‌های پایانی ادامه داشت و شارل پیش بود. در دور ۴۳ بود که خرابی ماشین آلپین و فرناندو آلونسو باعث شد تا باز هم پرچم زرد به اهتزاز در آید. در پی آن مشکلی دیگر برای خودروی دنیل ریکیاردو از مک لارن به وجود آمد و همه چیز به دور‌های پایانی کشیده شد.

عملکرد درخشان مکس ورستپن در دور‌های پایانی باعث شد تا او بار‌ها در آستانه گذر از شارل قرار بگیرد، اما دفاع‌های خوب شارل در کنار بدشانسی‌های مکس که به نظر می‌رسید همچنان او از لاستیک‌های خود ناراضی است، باعث شد تا شارل پیش بماند. در نهایت در دور ۴۸ بود که نمایش فوق العاده ورستپن باعث شد تا او از راننده فراری عبور کند. تا انتهای این نبرد شاهد یک رقابت بسیار نزدیک بودیم و یک جایی از کار هم سیفتی کار مجازی به کمک ورستپن آمد و در پایان او فقط با اختلاف چند دهم ثانیه برنده این رقابت شد.

کارلوس ساینز، دیگر راننده فراری در جایگاه سوم به کار خود پایان داد و سرجیو پرز چهارم شد. جرج راسل نیز پنجم شد. استبان اوکان در حالی ششم شد که در ابتدای مسابقه جدال او و فرناندو آلونسو، هم تیمی اش در آلپین بسیار تماشایی بود. لوییس همیلتون نیز که از جایگاه پانزدهم خود را تا رتبه ششم بالا کشیده بود، در دور‌های پایانی مجبور شد برای تعویض لاستیک خود به پیت برود و در نهایت به کار خود در جایگاه دهم پایان داد.

گفتنی است، سریع‌ترین دور این مسابقه را شارل لکلرک با زمان ۱:۳۱.۶۳۴ زد و یک امتیاز اضافه دریافت کرد.

در پایین جدول نهایی گرندپری بحرین را می‌بینید:

گرندپری عربستان؛ قهرمانی ورستپن در شب تصادف لطیفی!

همچنین جدول کامل امتیازی مسابقات فصل ۲۰۲۲ فرمول یک را در پایین مشاهده می‌کنید:

گرندپری عربستان؛ قهرمانی ورستپن در شب تصادف لطیفی!

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی