تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قیمت نفت سقوط کرد

پس از نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای چین برای سوخت، بهای معاملات نفت برنت سه دلار و ۹ سنت معادل ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۱۷ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

کد خبر: ۱۲۵۶۹۶
۱۰:۲۱ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱

قیمت نفت سقوط کرد

دیدارنیوز: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای چین برای سوخت، بیش از سه دلار سقوط کرد.

بازار‌های نفت هفته پرابهام دیگری را آغاز کردند. از یک سو جنگ میان اوکراین و روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است، ادامه دارد و از سوی دیگر قرنطینه‌های مربوط به کووید در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، توسعه پیدا کرده است.

بهای معاملات نفت برنت سه دلار و ۹ سنت معادل ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۱۷ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا سه دلار و ۲۸ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۱۰ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز جمعه ۱.۴ درصد رشد کرده و نخستین رشد هفتگی خود در سه هفته گذشته را رقم زده بودند. نفت برنت هفته گذشته بیش از ۱۱.۵ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۸.۸ درصد رشد هفتگی به ثبت رسانده بود.

کوزوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت فوجیتومی سکیوریتیز گفت: قرنطینه شانگ‌های باعث ریزش جدید قیمت‌ها شد، زیرا برخلاف انتظار سرمایه گذاران بود.

شانگ‌های که قطب مالی چین به شمار می‌رود، قرنطینه دو مرحله‌ای را از روز دوشنبه آغاز کرد و پل‌ها و تونل‌ها در این شهر که ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد بسته شده و عبور و مرور در بزرگراه‌ها محدود شده است تا جلوی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ گرفته شود.

تحلیلگران درباره تاثیر تحریم‌های اقتصادی غربی روی صادرات نفت روسیه برآورد‌های مختلفی دارند. بعضی برآورد می‌کنند که یک تا سه میلیون بشکه در روز نفت روسیه ممکن است نتواند به بازار راه پیدا کند.

روسیه بین چهار تا پنج میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کند که این کشور را در رتبه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی قرار می‌دهد.

اوپک پلاس تاکنون در برابر درخواست‌های کشور‌های مصرف کننده بزرگ نفت برای افزایش بیشتر تولید، مقاومت کرده است. این گروه برای خاتمه دادن به محدودیت عرضه تاریخی که در اوج بحران کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشت، از اوت سال ۲۰۲۱ تولیدش را هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

تتسو ایموری، مدیرعامل شرکت مدیریت صندوق ایموری گفت: قیمت‌های نفت احتمالا برای مدتی بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌ماند، زیرا با کاهش عرضه از سوی روسیه، عرضه جهانی نفت محدودتر می‌شود. ذخایر جهانی نفت در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۴ قرار دارند.

منابع آگاه اوایل ماه میلادی جاری اظهار کردند: آمریکا برای بهبود شرایط در حال بررسی آزادسازی نفت از ذخایر نفت استراتژیک است که می‌تواند به حداکثر ۳۰ میلیون بشکه بالغ شود. ایموری در این باره گفت: با توجه به محدود بودن ذخایر، میزان نفتی که از ذخایر استراتژیک برداشت می‌شود، اندک خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکایی برای نوزدهمین ماه متوالی به شمار دکل‌های حفاری نفت اضافه کردند، اما دکل‌ها با آهسته‌ترین روند از سال ۲۰۲۰ رشد می‌کنند، زیرا تولیدکنندگان به جای افزایش تولید، به بهبود سوددهی به سهامداران متمرکز شده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی