تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مذاکرات احیای برجام؛ مورا امروز راهی تهران می‌شود

انریکه مورا، معاون سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسئول هماهنگی مذاکرات هسته‌ای وین، روز شنبه برای دیدار با علی باقری‌کنی به تهران سفر خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۵۵۵۰
۰۹:۳۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

مذاکرات احیای برجام؛ مورا راهی تهران می‌شود

دیدارنیوز: انریکه مورا، معاون سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسئول هماهنگی مذاکرات هسته‌ای وین، جمعه ۲۵ مارس (۵ فروردین) اعلام کرد روز شنبه برای دیدار با علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران به تهران سفر خواهد کرد.

آقای مورا در توییتی که در حساب شخصی خود منتشر کرده است، نوشت: «امروز برای ملاقات با باقری کنی به تهران سفر می‌کنم. در تلاش برای رفع شکاف‌های باقی مانده در مذاکرات وین در مورد برجام هستیم. ما باید این گفتگو‌ها را به نتیجه برسانیم. خیلی مسائل باقی است.»

مسافرت این مقام ارشد اروپایی به تهران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان درگیر در مذاکرات احیای برجام در روز‌های اخیر بر پیشرفت گفتگو‌ها تصریح کرده‌اند، با این حال گفته‌اند چندین «موضوع دشوار» هنوز حل‌نشده باقی مانده است.

درحالی که طرف‌های اروپایی مذاکرات هسته‌ای بر ضرورت احیای فوری برجام تاکید دارند، کارشناسان از تضمین‌های اقتصادی مرتبط با لغو تحریم‌ها و نیز خارج شدن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا به عنوان دو شرط نهایی تهران برای توافق نهایی با واشنگتن نام می‌برند.

پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد واشنگتن برای اتخاذ تصمیم‌های سخت برای احیای توافق هسته‌ای ایران آماده است.

آقای پرایس با بیان اینکه رابرت مالی، نماینده ویژه این کشور در گفتگو‌های هسته‌ای، از ده روز پیش به وین بازنگشته است گفته بود توقف طولانی مذاکرات به علت «عادت مقام‌های ایرانی» برای تعطیلات نوروز بوده است.

انریکه مورا پیشتر در مهر سال گذشته نیز به تهران سفر کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی