تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
حقابه ایران از تالاب هیرمند پیگیری می‌شود

وزیر نیرو: افغانستان مکلف است حقابه ‌را ‌رهاسازی کند

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در سفر خود به سیستان و بلوچستان اعلام کرد که افغانستان مکلف است حقابه ‌را ‌رهاسازی کند و حقابه ایران از تالاب هیرمند پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۲۵۵۰۶
۱۲:۲۲ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱

وزیر نیرو: افغانستان مکلف است حقابه ‌را ‌رهاسازی کند

دیدارنیوز: وزیر نیرو با اشاره به توافقنامه‌های بین دو کشور ایران و افغانستان، از پیگیری حقابه ایران از تالاب هیرمند خبر داد.

علی‌اکبر محرابیان در چهارمین سفر خود به سیستان و بلوچستان با هدف بررسی وضعیت طرح‌های آب و برق و پیگیری روند پیشرفت مصوبات اولین سفر هیئت دولت در حوزه وزارت نیرو به این استان، با استقبال "حسین مدرس خیابانی" استاندار و مدیران صنعت آب و برق استان وارد فرودگاه زاهدان شد.

بازدید از نیروگاه زاهدان، طرح آبرسانی حرمک، بازدید از نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل‌نادر و بازدید از روند اجرای پروژه شبکه توزیع آب ۳۷ روستای سیستان در قالب طرح جهاد آبرسانی از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان است.

‌محرابیان در بدو ورود به شهرستان زاهدان اظهار کرد: با توجه به ضرورت بررسی طرح‌های برقی و آبی استان سیستان و بلوچستان این سفر در روز‌های ابتدایی سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر بازدیدی از نیروگاه و طرح‌های آبرسانی مختلف انجام خواهد شد، گفت: از نزدیک وضعیت پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم، تصمیماتی برای تسریع یا ایجاد پروژه‌های جدید اتخاذ خواهد شد.

محرابیان در ادامه با اشاره به پیگیری حقابه تالاب هیرمند خاطرنشان کرد: بر اساس توافقنامه‌های دو کشور، افغانستان مکلف است حقابه ایران را از رودخانه هیرمند سالانه رهاسازی کند که متاسفانه سال گذشته این اقدام انجام نشد.

وزیر نیرو افزود: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز نسبت به حقابه قانونی که جمهوری اسلامی ایران دارد به مقدار خیلی کمی آب رهاسازی شد. در این سفر بازدید از آن منطقه نیز خواهیم داشت و در این راستا هم تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد.

بازدید وزیر نیرو از نیروگاه زاهدان

وزیر نیرو در نخستین برنامه از نیروگاه زاهدان بازدید و در جریان فعالیت کارکنان این نیروگاه قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید، نیروگاه زاهدان در کیلومتر ۵ جاده گوربند و شهر زاهدان واقع شده که با ظرفیت اسمی ۲۴۲ مگاوات و دارای ۸ واحد ۲۵ مگاواتی هیتاچی و یک واحد ۴۲ مگاواتی MGT۴۰ است.

بر اساس این گزارش، در برنامه توسعه این نیروگاه، احداث ۳ واحد GEF۶ است که کلنگ احداث آن خورده و در حال انجام است. این نیروگاه در مرکز استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان قرار گرفته و نقش بسیار استراتژیکی در پایداری شبکه جنوب شرق کشور دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی