تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اصلاح نظام پرداخت‌ها باعث گسترش عدالت و رضایت مردم می‌شود

راستینه: نیازمند افزایش ضریب اعتماد ملت برای حل مسائل پیش رو هستیم

احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مسائل پیش‌رو به افزایش ضریب اعتماد ملت نیاز داریم، گفت: اصلاح نظام پرداخت‌ها باعث گسترش عدالت و رضایت مردم می‌شود.

کد خبر: ۱۲۵۴۹۸
۱۱:۲۷ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱

راستینه: نیازمند افزایش ضریب اعتماد ملت برای حل مسائل پیش رو هستیم

دیدارنیوز: نماینده مردم شهرکرد در مجلس، گفت: اصلاح نظام پرداخت‌ها و نظام مالیاتی و مالیات بر پردرآمد‌ها می‌تواند عدالت را توسعه دهد و مردم را همراه‌تر کند. همچنین اصلاح نظام بانکی یک امر بسیار مهم است، برخی از مردم برای حداقل‌های تسهیلاتی باید در صف‌های طولانی بانک‌ها معطل بمانند اگر ما نظام بانکی را اصلاح کنیم باعث رضایت مردم خواهد شد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، در رابطه با مساله معیشت و اعتراضات معیشتی که در سال گذشته در چند مقطع شاهد آن بودیم و اینکه مسئولان چه اقداماتی را باید در دستور کار قرار دهند تا شکاف اجتماعی موجود کاهش پیدا کرده و مردم در مقابل مشکلات همراهی بیشتری با مسئولان داشته باشند؟، گفت: اول اینکه در طول این ۴۳ سالی که از انقلاب عزیز ما گذشته مردم ما که بسیار فهیم و بصیر هستند همواره در تنگنا‌ها و مشکلات با دولت‌ها همراه بوده‌اند و با وجود سختی‌های فراوانی که در طول سال‌های متمادی در حوزه‌های مختلف شامل حالشان شده تحمل و همراهی کردند. چرا؟ دلیلش این است که مردم در کلیت نظام مشاهد می‌کنند که صاحبان اصلی کشور خودشان هستند، کشور در حوزه بین‌المللی جایگاه خاصی دارد، در حوزه امنیت و اقتدار بین‌المللی در یک نقطه با ثباتی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مخصوصا تحوالات هفته‌های گذشته را می‌بینند که کشوری مانند اوکراین به راحتی به اشغال کشور دیگری در می‌آید و اینگونه مورد هجوم کشور دیگری قرار می‌گیرد، مردم ما می‌دانند که این امنیت پایداری که به لطف خدا در کشور شکل گرفته است ثمره حضور خود مردم در صحنه و همراهی کردن با حاکمیت و دولت بوده است.

راستینه در ادامه عنوان کرد:، اما طبیعتا ما در طول چند سال گذشته به چند دلیل دچار تنگنا‌های معیشتی شدیم، یکی از دلایلش که شما هم مطلع هستید این است که ما در طول ۸ سال گذشته همه اقتصاد را شرطی کردیم و آن را به برجام گره زدیم و تصور کردیم مثلا با مذاکرات با آمریکا می‌توانیم گره‌های اقتصادی کشور را باز کنیم، اما دیدیم که این اتفاق رخ نداد و در مقابل سبب شد که ارزش پول ملی به شدت سقوط کند و تورم سنگینی بر مردم تحمیل شود و ملت از این تورم افسارگسیخته به شدت متضرر شوند، اما باز هم مردم همراهی کردند.

وی ادامه داد: اگرچه بعضاً اعتراض‌ها و گلایه‌ها و ناراحتی مردم را در تجمعات مختلف می‌بیینیم و این آزردگی مردم سبب ناراحتی ما است، اما می‌فهمیم که مردم به شدت در تنگنا هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: برای حل این مشکلات نیاز به یک همکاری دو سویه داریم، اول اینکه مسئولین در نظام جمهوری اسلامی به تمام معنا بدانند که نوکر مردم هستند و برای حل مسائل مردم تعارض منافع را کنار بگذارند و خود را خادم ملت بدانند و شبانه روز کار کنند تا مشکل مردم حل شود. مسئولیت و وظیفه مهم دولت در این راستا این است که باید به سمت عدالت در نظام پرداخت‌ها حرکت کند، امروز متاسفانه نظام پرداخت‌های ما یک نظام تبعیض آمیزی است، به گونه‌ای که برخی در این نظام پرداخت‌ها حقوق‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و در مقابل افرادی از حداقل حقوق وزارت کار هم برخوردار نیستند

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیازمند این هستیم که مردم عزیز ما که در طول این سال‌های متمادی همراهی کردند شرایط کنونی کشور را که در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد، با همراهی خودشان و اجرای سیاست‌هایی که در دولت‌های مختلف برای حل مسائل اقتصادی در نظر گرفته می‌شود کمک کنند؛ مثلا اگر یک سالی، سال اصلاح الگوی مصرف است، خب این مختص همان سال نیست الگوی مصرف باید در طول همه سال‌ها رعایت شود؛ یا اگر گفته می‌شود از کالای ایرانی مصرف شود خب مردم عزیز به اجرای این سیاست کمک کنند در نتیجه آن تولید داخل رونق گرفته و اشتغال توسعه پیدا کند.

راستینه همچنین عنوان کرد: اگر به دنبال اصلاح سبک زندگی مان هستیم طبیعتا باید از اسراف به شدت بپرهیزیم و اگر به دنبال عدالت در جامعه مان هستیم خود مردم باید کمک کنند و فاصله‌های طبقاتی کاهش پیدا کند، البته طبیعتا در تمام این‌ها مردم یک نقشی دارند و حاکمیت یک نقش دیگری دارد و ما زمانی موفق خواهیم شد که به سمت یک رابطه دقیق و درست بین مردم و حاکمیت حرکت کنیم. ما مطمئن هستیم اگر مردم عزیز ما همانگونه که در طول این ۴۳ سال تحمل کردند و در صحنه حضور داشتند این بار هم در تنگنا‌های اقتصادی به کمک دولت بیایند و از دولت حمایت و پشتیبانی کنند و آن اعتمادی که نیازمند حرکت و تحول است بار دیگر میان مردم و حاکمیت تقویت شود، از این تنگنا‌های معیشتی عبور می‌کنیم.

نماینده شهرکرد با اشاره به وظایف دولت، تصریح کرد: در نتیجه اصلاح نظام پرداخت‌ها و نظام مالیاتی و مالیات بر پردرآمد‌ها می‌تواند عدالت را توسعه دهد و مردم را همراه‌تر کند. همچنین اصلاح نظام بانکی یک امر بسیار مهم است، برخی از مردم برای حداقل‌های تسهیلاتی باید در صف‌های طولانی بانک‌ها معطل بمانند اگر ما نظام بانکی را اصلاح کنیم که الان دولت یک گام برداشته، مثلا وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان را از اعتبارسنجی خود مردم بتوانند پرداخت کنند، اگر کسی حقوق دریافت می‌کند خب همین حساب و حقوق ضامن خودش باشد چرا مردم را با بروکراسی اذیت کنیم.

وی عنوان کرد: پس ما نیازمند یک مجموعه اقدامات مشترک هستیم، ما در مجلس تلاش‌مان این است که دولت را در این مسیر بینیم و نظارت کنیم بر روند کار‌ها و خواسته ما از مردم عزیز به عنوان وکلای مردم عزیز این است که ما را در این مسیر همراهی و کمک کنند، اعتماد به دولت و حاکمیت می‌تواند گره‌ها را باز کند، ما نیازمند افزایش ضریب اعتماد ملت برای حل مسائل پیش رو هستیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی