تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پیش‌بینی بازرگانان بزرگ؛ نفت ۲۰۰ دلاری می‌شود

پس از حمله روسیه به اوکراین و بحران انرژی در اروپا و آمریکا، بازرگانان بزرگ پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی، از مرز ۲۰۰ دلار کند.

کد خبر: ۱۲۵۴۹۳
۱۱:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازرگانان بزرگ؛ نفت ۲۰۰ دلاری می‌شود

دیدارنیوز: بعضی از بزرگترین شرکت‌های بازرگانی نفت جهان انتظار دارند قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ از مرز ۲۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.

پی‌یر آندرواند، بازرگان فرانسوی و مدیر یک صندوق هِج در کنفرانس کالای جهانی فایننشیال تایمز گفت: ما در چند ماه آینده به شرایط کسب و کار عادی برنمی گردیم. تصور می‌کنم عرضه نفت روسیه در اروپا را برای همیشه از دست می‌دهیم. وی اوایل ماه جاری با اشاره به این که اعضای آفریقایی اوپک پلاس و نفت شیل آمریکا برای جبران از دست رفتن نفت روسیه به زحمت خواهند افتاد، برای نخستین بار پیش بینی کرده بود قیمت هر بشکه نفت به ۲۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

آندوراند تنها کسی نیست که به صعود نفت به مرز ۲۰۰ دلار خوش بین بود. دوگ کینگ، رئیس هیات مدیره گروه RCMA به فایننشیال تایمز گفت: نفت خام می‌تواند به بیش از ۲۰۰ دلار صعود کند و تا پایان سال میلادی جاری به مرز ۲۵۰ دلار برسد. این اتفاق موقتی نیست و یک شوک عرضه نفت خواهد بود.

اوایل ماه میلادی جاری پیش بینی‌هایی از صعود نفت برنت به ۲۰۰ دلار تا آوریل مطرح شد، اما به نظر می‌رسد که این پیش بینی‌ها واکنشی به ممنوعیت واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه به آمریکا بود. در حال حاضر شوک اولیه تخفیف پیدا کرده است و قیمت‌ها از اوجی که پس از اعلام این ممنوعیت به آن صعود کرده بودند عقب نشینی کرده اند. با این حال پتانسیل صعود نفت به این قیمت قابل ملاحظه است، زیرا تحلیلگران انتظار دارند سه میلیون بشکه در روز صادرات نفت روسیه از بازار حذف شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، صنعت تجارت نفت خام می‌گوید مشکل اینجاست که بشکه‌های مذکور به راحتی قابل جایگزینی نیست.

قیمت‌های نفت روز پنج شنبه پس از این که اتحادیه اروپا در خصوص برنامه‌ای برای بایکوت نفت روسیه به توافق نرسید، حدود دو درصد ریزش کردند. نفت برنت آخرین بار ۱۱۹ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت ۱۱۲ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی