تیتر امروز

فوری؛ بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ هلال احمر: آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ هلال احمر: آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن بالگرد خبر داد.
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
مدیر مسئول دیدارنیوز:

سال ۱۴۰۱ کدورت‌ها، کینه‌ها و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم

حسن محمدیان مدیر مسئول دیدار در پیام تبریک سال نو نوشت: شایسته است در آغاز سال ۱۴۰۱ عزم را جزم کنیم تا رفتارهایمان را عوض کنیم و تحولی واقعی در خودمان ایجاد کنیم تا بتوانیم ایران را آنگونه که شایسته آن و مردم نجیب و خوبش هست بسازیم، کدورت‌ها، کینه‌ها و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم

کد خبر: ۱۲۵۳۸۴
۱۰:۴۸ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱

سال ۱۴۰۱ کدورت‌ها، کینه‌ها و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم

 

 

دیدارنیوز ـ حسن محمدیان

بیا تا گل برافشانیم و می‌در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

سال ۱۴۰۱ را در شرایطی آغاز می‌کنیم که یک دهه گذشته را با بحران‌های متعدد و نگران‌کننده پشت سر گذاشتیم که نتیجه آن ایجاد شکاف بین مردم با حاکمیت، مردم با مردم، مردم با گروه‌های مرجع و در کل موجب ایجاد شکاف‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه شد.

ما از جمله کشور‌هایی هستیم که به دلیل تنوع قومیت‌ها، ادیان و مذاهب، خرده فرهنگ‌ها، تمایلات و گرایشات متنوع سیاسی و اجتماعی نیاز مبرم به همگرایی و همبستگی ملی داریم، برای توسعه و پیشرفت کشورمان، ایجاد امید در نسل جوان، ایجاد وحدت و همدلی در جامعه، فراهم شدن فرصت‌های مساوی، بیشتر از هر چیز به همگرایی و یک دلی نیاز داریم که نتیجه آن امنیت و ثبات ملی است.

اگر می‌خواهیم منادی وحدت در منطقه و جهان اسلام باشیم مقدمه آن ایجاد همبستگی ملی در داخل کشور است.
رفتار همگرایانه زمانی اتفاق می‌افتد که افراد باور کنند با همگرایی با پاداش‌ها و تهدیدات مشترکی روبرو خواهند شد و موفقیت در این زمینه را به نفع خود و ناکامی را به ضرر خود بدانند.

بحران‌های جوامع بشری در نابرابری‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فقدان عدالت در این زمینه‌ها بروز می‌کند. نابرابری‌ها باعث به وجود آمدن شکاف بین اقشار مختلف مردم و همچنین بین مردم با مسئولان برخوردار از امکانات متعدد می‌شود؛ لذا برای ایجاد همگرایی ملی که تاثیر به سزایی بر امنیت عمومی کشور خواهد داشت لازم است همه مردم ایران که دارای هویت مشترک ایرانی هستند را یکسان ببینیم و در اداره کشور از توانمندی همه ایرانیان استفاده کنیم و جلو تبعیض‌ها، بی عدالتی‌ها، ویژه خواری‌ها و رانت‌ها را بگیریم. برای رسیدن به این هدف مقدس و بزرگ علاوه بر طراحی مدل همگرایی نقش رسانه‌ها به ویژه سازمان عریض و طویل صدا و سیما که خود را رسانه ملی می‌داند بسیار حائز اهمیت است.

باید حضور همه اقوام، ادیان، مذاهب، فرهنگ‌ها، گرایش‌ها، احزاب، سندیکاها، صنوف، شخصیت‌ها، گروه‌هاو انجمن‌های مردم نهاد و خواسته‌های آن‌ها را در برنامه‌های صدا و سیما ببینیم تا همه احساس کنند که کشور متعلق به آنهاست تا برای پیشرفت و سربلندی آن نقش آفرینی کنند.

در سال ۱۳۸۴ که رادیو گفتگو را طراحی و راه اندازی کردیم یکی از اهداف مهمی که برایش تعریف کردیم، " ایجاد همبستگی و همگرایی ملی" بود و در مدتی که مدیریت آن رسانه چند صدایی را بر عهده داشتم به صورت جدی این هدف مهم را تعقیب کردم به طوری که همه اندیشمندان، شخصیت‌های حوزه‌های مختلف فکری با گرایش‌های متفاوت، احزاب و ... همه در این رادیو عصر نوین حضور داشته و این رادیو منعکس کننده صدا‌های متکثر جامعه ایران بود و همه آن را قبول داشتند و قطعا برای کشور عزیزمان نیز مفید بود به طوری که خیلی‌ها آن را رادیوی جامعه چند صدایی ایران، رادیوی آزاد اندیشان و تریبون بی‌تریبون‌ها می‌نامیدند.

شایسته است در آغاز سال ۱۴۰۱ عزم را جزم کنیم تا رفتارهایمان را عوض کنیم و تحولی واقعی در خودمان ایجاد کنیم تا بتوانیم ایران را آنگونه که شایسته آن و مردم نجیب و خوبش هست بسازیم، کدورت‌ها، کینه‌ها و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم وهمه با هم مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش بگیریم. برای همه ما روشن شد دیگران و بیگانگان اعم از شرقی و غربی کاری برای ما نمی‌کنند و دلسوز کشور ما نیستند بلکه به دنبال اهداف، مطامع و منافع خودشان هستند بیاییم در ابتدای سال نو طرحی نو دراندازیم و با هم‌دلی و همیاری کشورمان را به سوی ترقی، رفاه و آبادانی به پیش ببریم؛ بحران‌های گذشته را آسیب شناسی کنیم و از آسیب دیده‌ها عذر خواهی و دلجویی کنیم؛ تند روی‌های مخرب و ویرانگر را کنار بگذاریم، ظرفیت‌هایمان را بالا ببریم، پرده دری و آبروریزی نکنیم، شخصیت‌های مورد توجه مردم را تکریم کنیم، در اداره کشور و مدیریت‌ها از همه توان و سلیقه‌ها بهره بگیریم؛ به مردم شایسته و فداکار ایران تکیه کنیم که قادرند کار‌های بزرگ و شگفت انگیز انجام بدهند.

من به همراهی جمعی از همکارانم که از نیرو‌های رسانه‌ای متعهد، کاربلد و دلسوز هستند در مجموعه رسانه‌ای دیدارنیوز تلاش داریم تا در راستای همگرایی و همبستگی ملی قدم برداریم و صدای تمامی مردم صبور این سرزمین باشیم و به عنوان یک رسانه مستقل در حوزه‌های مختلف بخصوص حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فعالیت نماییم. فرصت را مغتنم می‌شمارم از تمامی صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، حوزویان، احزاب، سندیکاها، نمایندگان اصناف و مدیران، صرف نظر از گرایش‌ها و جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی دعوت کنیم تا نظرات خود را در این رسانه مستقل مطرح نمایند و ما با تمام توان منعکس کننده دیدگاه‌های آنان خواهیم بود

بهار در فرهنگ ما سمبل امید، پایان غم‌ها، آغاز فعالیت‌ها، زایش، نوآوری و زندگی است و در واقع نیکو بودن هر سال از بهار آن پیداست، ازاین فرصت استفاده کنیم و موفقیت‌های بزرگ و جدیدی را برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.

امیدوارم سال ۱۴۰۱ که ماه اول آن مقارن با دو ماه سازنده و امید آفرین شعبان و رمضان می باشد که یکی فلسفه بزرگ عدالت گستری و آرمان‌خواهی و دیگری ماه خدا و معنویت می‌باشد نویدبخش سالی سرشار از موفقیت و پیروزی‌های بزرگ برای ایران باشد. به قول دوست عزیز و ارزشمندم شاعر متعهد جناب افشین علا که در جدیدترین سروده‌اش به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ منتشر کرده است:
عید آمده است، قند و گلابی درست کن
با شهد بوسه، شربت نابی درست کن
.....................................
بگشای روی شانه من، چترگیسوان
سقفی برای خانه خرابی درست کن

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی