تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نگاهی به آمار رئال و بارسا در آستانه ال‌کلاسیکوی امشب

در ۲۴۸ مصاف دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در تمامی مسابقات رسمی و دوستانه، تیم پایتخت اسپانیا ۱۰۰ پیروزی، ۵۲ تساوی و ۹۶ شکست داشته است.

کد خبر: ۱۲۵۲۳۵
۰۷:۳۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

نگاهی به آمار رئال و بارسا در آستانه ال‌کلاسیکوی امشب

دیدارنیوز: دومین رویارویی تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در فصل جاری لالیگا، یکصدوهشتادوسومین مصاف دو غول فوتبال اسپانیا در این رقابت‌هاست.

تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا امشب (یکشنبه) در حالی دومین ال‌کلاسیکو فصل جاری لالیگا و سومین ال‌کلاسیکوی فصل در تمام رقابت‌ها را برگزار می‌کنند که پیروزی در این بازی برای یکی از آن‌ها در حکم گذاشتن یک دست روی جام قهرمانی است و برای دیگری، بهانه‌ای برای امیدوار ماندن به فتح لیگ.

بارسلونا در حالی با یک بازی کمتر نسبت به میزبان مادریدی‌اش پا به میدان می‌گذارد که از ۲۷ بازی قبلی خود ۵۱ امتیاز گرفته است و با توجه به نتیجه بازی شب گذشته اتلتیکومادرید برابر رایو وایکانو، رده سوم را از دست داده و به رده چهارم سقوط کرده است. رئال مادرید، اما با ۶۶ امتیازی که از ۲۸ بازی قبلی‌اش کسب کرده، توانسته است حاشیه امنیتی ۱۰ امتیازی برای خودش در صدر جدول بسازد که کار دیگر مدعیان قهرمانی را برای رسیدن به این تیم سخت کرده است.

این دو تیم در حالی از ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به میدان می‌روند که دو ماه پیش نیز در مرحله نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا برابر هم قرار گرفتند. آن بازی را که در کشور عربستان برگزار شد، تیم مادریدی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود به پایان رساند. رئال با آن پیروزی به اولین تیم در تاریخ ال‌کلاسیکو‌ها (در تمامی تورنمنت ها) تبدیل شد که ۱۰۰ پیروزی کسب می‌کند.

در ۲۴۸ مصاف دو تیم در تمامی مسابقات رسمی و دوستانه، تیم پایتخت اسپانیا ۱۰۰ پیروزی، ۵۲ تساوی و ۹۶ شکست داشته است.

پیروزی ماه ژانویه کهکشانی‌ها، پنجمین برد متوالی آن‌ها در ال‌کلاسیکو بود. طولانی‌ترین روند پیروزی‌های متوالی در ال‌کلاسیکو‌ها، اما هفت بازی است که آنهم توسط خود رئالی‌ها در فاصله ماه آوریل سال ۱۹۶۲ تا فوریه ۱۹۶۵ رقم خورده. در طرف مقابل بارسلونا هر دو بازی قبلی‌اش در خانه رئال مادرید را باخته است و اگر امشب هم بازنده میدان را ترک کند، برای اولین بار در قرن جاری، متحمل سه شکست متوالی خارج از خانه در ال‌کلاسیکو شده است.

البته بارسلونا در هیچ یک از ۱۰ بازی خارج از خانه قبلی‌اش در لالیگا نباخته (پنج برد و پنج تساوی) که ۹ تای آن‌ها با هدایت ژاوی هرناندس بوده است (پنج برد و چهار تساوی). بارسلونا اگر امشب هم نبازد، ژاوی را به دومین مربی تاریخ لالیگا تبدیل می‌کند که در ۱۰ بازی خارج از خانه اولش به‌عنوان سرمربی تن به شکست نداده است. نفر قبلی ارنستو والورده سرمربی سابق بارسلونا بود که تیمش در ۱۸ بازی خارج از اول خود با هدایت او نباخت (۱۲ برد و شش تساوی).

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی