تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قیمت مرغ افزایش یافت؟

در حالی که مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت مرغ است، اتحادیه مرغداران گوشتی علت آن را عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی، ممنوعیت خروج مرغ از استان‌ها، کندی حمل و نقل و عدم نظارت بعد از کشتار می‌داند.

کد خبر: ۱۲۵۲۳۴
۰۷:۲۷ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

قیمت مرغ افزایش یافت؟

دیدارنیوز: مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت مرغ گرم به کیلویی ۳۶ هزارتومان است. افزایش قیمتی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی علت آن را عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی، ممنوعیت خروج مرغ از استان‌ها، کندی حمل و نقل و عدم نظارت بعد از کشتار می‌داند.

حبیب اسدالله نژاد، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ گرم در روز‌های اخیر، گفت: روزانه بیش از ۸۰۰۰ تن مرغ در کشور تولید می‌شود و میزان جوجه ریزی برای تامین مرغ شب عید حدود ۱۳۷ تا ۱۴۰میلیون قطعه است. این حجم تولید نیاز بازار را تامین می‌کند و هیچ کمبودی در تولید نداریم.

وی ادامه داد: اما عواملی وجود دارد که باعث می‌شود تا حدودی بازار به‌ویژه بازار تهران با مشکلاتی مواجه شود. اول اینکه بسیاری از مرغداران علیرغم رسیدن مرغ تولیدی به سن کشتار به جهت عدم دریافت نهاده از سامانه بازارگاه، ترس از سوختن سهمیه و تحمل زیان کمرشکن جرات بارگیری ندارند و منتظرند تا نهاده آن‌ها بعد از حدود ۴۵ تا ۵٠ روز از جوجه ریزی در سامانه بازارگاه شارژ شود که عملا به جهت توزیع قطره چکانی نه نهاده در بازارگاه برای آنان قابل خرید است و نه اطمینان کتبی از سوی جهاد برای عدم سوخت سهمیه داده می‌شود و از طرفی نهاده هم شارژ نمی‌شود.

وی افزود: تهران استانی است که میزان تولیدش به اندازه نیازش نیست و مجبور است از استان‌های معین از جمله گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، اصفهان و قزوین مرغ وارد کند. قبلا مرغ زنده از استان‌های معین به تهران ارسال و در آنجا کشتار و عرضه می‌شد، ولی در حال حاضر در استان‌ها به صورت جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود و اکثرا خروج مرغ زنده را از استان هایشان ممنوع کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: از طرفی حمل و نقل هم با کندی صورت می‌گیرد و این موضوع باعث شده تا ارسال مرغ به تهران با مشکلاتی مواجه شود.

اسدالله‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه بعد از کشتار نظارت‌ها کامل نیست و این هم یکی از دلایل عمده سود جویی در بازار مرغ و عرضه به نرخ بالاتر از مصوب است.

وی در ادامه گفت: واحد‌های مرغداری در سراسر کشور با وجود اینکه اکثرا در حال عرضه مرغ هایشان هستند یا هنوز موفق به خرید نهاده نشده‌اند یا خریداری کرده‌اند، ولی برایشان ارسال نشده است.

به گفته وی شاهد افزایش هزینه‌های تولید از جمله افزایش قیمت جوجه یکروزه، دارو، حمل و نقل، نهاده‌های دامی و... هستیم، ولی این افزایش قیمت‌ها بر روی قیمت مصوب اعمال نشده و این در حالیست که مرغداران مرغ هایشان را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر عرضه مرغ بیش از حدود ۳۱ هزارتومان مورد تایید نیست، چون مرغداران مرغ زنده را بین ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۱ هزار تومان عرضه می‌کنند؛ در حالی که قیمت‌تمام شده برای آن‌ها بیش از این ارقام است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی