تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

شهر‌های جایگزین برای سفر اعلام شد

مراکز اقامتی تمام شهر‌های دو استان گیلان و مازندران بیش از ۸۰ درصد رزرو شده‌اند، بنابراین شهر جایگزینی در داخل این دو استان اعلام نشده است.

کد خبر: ۱۲۵۲۰۰
۰۹:۰۲ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

شهر‌های جایگزین برای سفر اعلام شد

دیدارنیوز ـ مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی شهر‌های جایگزین برای سفر در هشت استان پرمسافر و پرازدحام را اعلام کرد.

مصطفی فاطمی گفت: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد رزرو شده است. برای همین، در هر یک از این هشت استان، شهر‌های جایگزین را که هنوز ظرفیت اقامتی خالی دارند شناسایی کرده‌ایم.

به گفته او، شهر‌های آران و بیدگل، شهرضا و نجف‌آباد در استان اصفهان، تنگستان و عسلویه در استان بوشهر، نیشابور و سبزوار در خراسان رضوی، کنارک و دشتیاری در سیستان و بلوچستان، فیروزآباد، لار، مرودشت و کازرون در استان فارس، میناب، بندرلنگه و سیریک در استان هرمزگان و مهریز و بافق در استان یزد، با توجه به ظرفیت اقامتی خالی‌ای که دارند، پیشنهاد می‌شوند.

فاطمی همچنین گفت: مراکز اقامتی تمام شهر‌های دو استان گیلان و مازندران بیش از ۸۰ درصد رزرو شده‌اند، بنابراین شهر جایگزینی در داخل این دو استان اعلام نشده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی قبلا استان‌های خلوت‌تر را برای سفر در نوروز به مردم پیشنهاد کرده بود که البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، کرمان و مرکزی از آن جمله بودند.
افزایش ۲۵ درصدی تردد در جاده‌ها

او گفته که معرفی استان‌ها و شهر‌های کم‌مسافر و خلوت‌تر در نوروز برای توزیع مکانی سفر انجام می‌شود. جمشید حمزه‌زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ نیز پیش از آغاز تعطیلات نوروزی اعلام کرد که ظرفیت اقامتی در جزایر کیش و قشم و همچنین شهر‌های شمالی تقریبا تکمیل شده و جای خالی به سختی پیدا می‌شود.

سردار سیدتیمور حسینی ـ جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور ـ نیز از از افزایش ۲۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه خبر داده و گفنه که تردد جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی در قیاس با مدت زمان مشابه سال قبل، ۸۰ درصد بیشتر بوده است.

فرهاد مهریاری ـ مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ـ نیز گزارش داده که تا کنون، بیشترین افزایش تردد جاده‌ای وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان‌های خوزستان، بوشهر، گیلان، قم و سمنان بوده است. تردد در استان خوزستان نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد و سمنان ۴۶ درصد رشد داشته است.

سفر‌های نوروزی پس از دو سال درحالی با کمترین محدودیت در پیک ششم کرونا قرار است اجرا شود که پیش‌بینی وزارتخانه‌های راه و گردشگری حدود ۳۰ درصد افزایش سفر‌ها در مقایسه با نوروز سال ۹۸ است؛ آن سال ۷۴ میلیون و ۳۰۰ اقامت شبانه ثبت شد و تعداد مسافران هم ۱۸ میلیون نفر تخمین زده شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی