تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بلینکن: عدم پیوستن اوکراین به ناتو نباید امتیازی برای روسیه تلقی شود

وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که عدم پیوستن اوکراین به ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) نباید به عنوان امتیازی برای روسیه تلقی شود.

کد خبر: ۱۲۵۰۵۳
۰۹:۰۵ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

بلینکن: عدم پیوستن اوکراین به ناتو نباید امتیازی برای روسیه تلقی شود

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار کرد: به رسمیت شناختن عدم عضویت اوکراین در ناتو فقط بازتابی از وضعیت واقعی امور است.

به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرد: عدم پیوستن اوکراین به ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) نباید به عنوان امتیازی برای روسیه تلقی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سخنان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، زمانی که وی لزوم به رسمیت شناختن عدم عضویت این کشور در ناتو را اعلام کرد، به عنوان امتیاز تلقی می‌شود؟ گفت: من فکر نمی‌کنم این یک امتیاز باشد؛ به نظر من، این فقط بازتابی از وضعیت واقعی امور است، یعنی حتی قبل از تجاوز روسیه، اوکراین قرار نبود روز بعد به ناتو بپیوندد.

بلینکن افزود که ایالات متحده نگران است که چین بتواند در بحبوحه عملیات نظامی ویژه در اوکراین به روسیه کمک کند یا به این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب کمک کند.

وی گفت: اولاً، حمایت چین در حد حرف است، حداقل عدم وجود موضع صریح از سوی چین در مورد اقدامات روسیه دیده می‌شود، احترام اساسی به حاکمیت کشور‌ها این واقعیت که چین اقدامات روسیه را محکوم نکرده است به خودی خود چیز‌های زیادی را می‌گوید - نه تنها برای روسیه، اوکراین یا اروپا، بلکه برای کل جهان.

وی ادامه داد: ثانیاً، ما نگران امکان کمک مادی چین به روسیه یا تضعیف تحریم‌هایی هستیم که ما اعمال کرده‌ایم. ما این موضوع را مستقیماً به چین اعلام کرده‌ایم، از جمله در ۲۴ ساعت گذشته که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی با همکار چینی‌اش ملاقات کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین روز سه شنبه در جریان نشست سران کشور‌های شرکت‌کننده در طرح ابتکاری "نیروی اعزامی مشترک" که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: سال‌ها درباره در‌های باز شنیده‌ایم، اما همچنین شنیده‌ایم که نخواهیم توانست وارد آنجا شویم و این واقعیتی است که باید آن را پذیرفت.

وی همچنین بار دیگر از ناتو خواست تا بر فراز کشورش منطقه پرواز ممنوع اعمال کند.

زلنسکی افزود: کی‌یف از پیامد‌های احتمالی چنین اقدامی (پرواز منطقه ممنوع) کاملا آگاه است، اما ابراز نگرانی کشور‌های عضو ناتو از احتمال وقوع جنگ جهانی سوم اغراق آمیز است.

پیش از این، زلنسکی در مصاحبه‌ای با شبکه‌ای بی سی نیوز گفته بود که پس از اینکه ناتو از جنگ برای اوکراین در برابر نیرو‌های روسی امتناع کرد و بر فراز کشورش منطقه پرواز ممنوع اعمال نکرد، وی اشتیاق خود را نسبت به ایده پیوستن کشورش به ناتو از دست داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی