تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

سفرهای نوروزی آغاز شد؛ ستاد استقبال از کرونا!

مسئولان تصمیم‌گیرنده در حوزه صنعت گردشگری که دو سال گذشته شرایطی برای کسب درآمد و رزق و روزی نداشتند حالا با عادی انگاری دولتی‌ها موقعیت مناسبی برای جبران خسارت‌ها به دست آورده‌اند، اما به چه قیمتی؟

کد خبر: ۱۲۵۰۰۸
۰۸:۵۷ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

 

ستاد‌های استقبال از سفر‌های نوروزی برپا شد! سفر با طعم کرونا

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: تعطیلی دو ساله سفر‌های نوروزی خواسته یا ناخواسته مردم را به این سمت سوق داده که برای نوروز پیش‌رو یک سفر جذاب و جبران‌کننده را ترسیم کنند؛ نوروز ۹۹ و ۱۴۰۰ هیچ خاطره خوشی برای مردم به ارمغان نیاورد از این رو سیل مشتاقان به سفر، کم کم کوله‌بار خود را بسته و عازم سفر هستند، اما پرسش مهم این است که آیا کرونا تمام شده؟

مردم می‌گویند قرنطینه‌های متعدد، اعمال محدودیت‌های شهری و بین شهری و تعطیلی برخی کسب و کار‌ها آن‌ها را خسته و ناامید کرده است. البته این دو سال مبارزه و مقابله یک دستاورد برای مردم به همراه داشت و آن هم اینکه آن‌ها راه زندگی کردن با کرونا را آموخته اند، از این رو برای نوروز ۱۴۰۱ قصد سفر کرده‌اند.


ستاد‌های نوروزی از آبان آماده هستند!

اینطور که پیداست وزارت میراث فرهنگی و شخص وزیر که حرف اول و آخر را برای تدارک سفر‌های نوروزی می‌زنند، بیشتر از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری مشتاق سفر‌های نوروزی هستند تا جایی که علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه از آبان ماه امسال ستاد‌های خدمات سفر را در استان‌ها فعال کردیم، پیش‌بینی کرد که در نوروز ۱۴۰۱ حجم سفر‌ها افزایش یابد.

نکته قابل تامل این است که در آبان ماه گذشته هنوز تعدادی از مردم دُز دوم واکسن خود را هم دریافت نکرده بودند و صحبت درباره دُز سوم در هاله‌ای از ابهام بود، هر چند که حالا تنها همان دو دز واکسن معیار مسئولان برای سفر رفتن است، اما اوج گرفتن کرونا با جهش اُمیکرون در دی و بهمن و رسیدن آمار فوتی‌ها به بالای ۲۰۰ نفر نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

البته عادی‌انگاری از سوی ستاد مقابله با کرونا با صحبت‌های ضد و نقیض از سوی اعضایش شرایط را طوری پیش برد که همه خیالشان از شدت ویروس امیکرون راحت باشد، اما بالا رفتن تعداد مبتلایان در هفته‌های اول اسفند نشان داد که این ویروس خیلی هم بی‌خیال نیست و هر لحظه ممکن است رفتارش تغییر کند.

البته بعد از رسیدن به قله پیک ششم، نظر خیلی از متخصصان تغییر کرد و اعتراف کردند که اُمیکرون هم می‌تواند مانند دلتا خطرناک باشد، اما زمانی این خبر‌ها اعلام شد که ستاد‌های استقبال از سفر‌های نوروزی آماده پذیرایی از مسافران بودند، هتل‌ها و اماکن اقامتی رزر‌وهای خود را فعال و دفاتر خدماتی بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس را پیش فروش کردند و این یعنی راهی برای برگشت به عقب نیست و تصمیم های اتخاذ و اعلام شده مانند سایر خبرها قابل تکذیب شدن نبود. زیرا دست‌اندرکاران صنعت گردشگری چشم دوخته‌اند به گردش مالی که قرار است در نوروز آتی جیب آنها را پر از پول کند.


بیشتر بخوانید: یک بام و دو هوا؛ همه راه‌ها برای ابتلا به امیکرون باز است!


 

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کجاست؟

عزت‌الله ضرغامی که با برنامه جامع توسعه گردشگری پا به وزارت بزرگ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گذاشت یک اشتباه محاسباتی داشت، او به جای اینکه آن برنامه های تدوین شده را در سطح کشور اجرایی کند و به صنعت شکست خورده گردشگری رونق ببخشد، اسب خود را زین کرد و در شش ماهه گذشته سفرهای زیادی را به استان های کشور تجربه کرد، یک روز به میدان امام استان اصفهان رفت و از فامیل‌هایی که در فضای سبز کنار هم نشستند تقدیر و وانمود کرد تاکنون فامیل به این حد از صمیمیت ندیده و روز دیگر در گشت و گذار در بازار زنجان به دنبال چاقوی کار زنجانی بود و دست آخر هم سوار بر ترک موتور خود را به مسابقات شرط‌بندی اسب‌های ترکمن رساند!

البته اینها تنها دستاورد او نیست، ضرغامی در سفرهای استانی، رییس جمهور را هم همراهی می کند و حالا با یک برگ برنده در دست برای تبدیل آشوراده به منطقه گردشگری تصور می‌کند که بخشی از برنامه های خود را اجرایی کرده غافل از اینکه راه‌اندازی سایت گردشگری آشوراده و ثبت آن در کارنامه‌اش سبب می شود آیندگان به نیکی از او یاد نکنند!

البته او دراین میان هیچ نقشی برای تصمیم‌گیری درباره سفرهای نوروزی نداشت و هیچ جا اظهار نظر مستقیمی در این باره نکرده است اما عشق و علاقه او به سفر گویای نظرات او است، مانند انتخاب برخی مدیرانش در پست هایی که آنها هیچ تجربه‌ای درباره آن ندارند.
و در نهایت بر اساس اعلام مسئولان ستاد ملی کرونا امسال محدودیت سفر وجود ندارد و رئیس پلیس راهور هم در این رابطه می‌گوید که ورود به شهر‌ها با رنگ‌بندی‌های مختلف با عدم محدودیت همراه است. کسانی که دو دُز واکسن زده باشند، می‌توانند بدون محدودیت و پرداخت جریمه به شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی وارد شوند و تا به امروز هیچ کس مسئولیت اتفاق های تلخ احتمالی روزهای بعد از پایان تعطیلات نوروز را به عهده نگرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی