تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کار با سامانه «بنزین من» چگونه است؟!

برای ثبت‌نام در این سامانه لازم است رانندگان ابتدا وارد سامانه سماس شوند. پس از آن باید مراحل مربوط به استعلام مقدار باقی‌مانده بنزین خود را انجام دهند.

کد خبر: ۱۲۴۹۵۰
۱۰:۲۹ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

کار با سامانه بنزین من چگونه است

دیدارنیوز ـ حدود یک ماه از اجرای آزمایشی سامانه «بنزین من» در کیش و قشم می‌گذرد. طبق اعلام قبلی، قرار است با راه‌اندازی این سامانه، کد ملی افراد مبنای سهمیه‌بندی بنزین شود تا شهروندان بتوانند این محصول را خرید و فروش کنند. اما «بنزین من» چگونه کار می‌کند؟

طرح آزمایشی بازتوزیع بنزین از اول اسفند به صورت آزمایشی در قالب سامانه بنزین من در کیش آغاز شد. در سهمیه‌بندی جدید بنزین قرار است ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در کارت بانکی سرپرست هر خانواده واریز شود.

یعنی هر خانواده سه نفره، به ازای هر کد ملی، ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در کارت بانکی سرپرست خانواده دریافت می‌کند.

آن طور که اعلام شد، قرار است افرادی که خودرو ندارند و بنزین دریافت کرده‌اند بنزین خود را در سامانه بنزین من به آدرس، benzineman.ir به فروش برسانند. این سامانه اولین بازار خرید و فروش بنزین است. البته دولت هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که طرف حساب مردم در بازار فروش بنزین اشخاص حقیقی هستند یا اشخاص حقوقی.

کار با سامانه بنزین من چگونه است

این نکته همان مساله‌ای است که انتقادات زیادی در پی داشت. برای مثال، غلامحسین حسنتاش، کارشناس انرژی و از مدیران قبلی نفتی هم به شرق گفته بود: به دلیل محدودیت عرضه، تقاضا برای بنزین بالاست. در نهایت سامانه «بنزین من» راه ایجاد بازار سیاه را باز می‌کند.

یکی دیگر از انتقاداتی که به این طرح وارد شد، نامشخص‌بودن سازوکار‌های فروش بنزین است. پیش از این قرار بود خود دولت خریدار بنزین مازاد مردم با قیمت ۳۰۰۰ تومان باشد، اما با جدی‌تر شدن طرح تخصیص یارانه بنزین به افراد، دولت توضیح نداد که سهمیه بنزین افراد را کدام اشخاص یا کدام نهاد‌ها می‌خرد.

بر این اساس، افرادی که نیاز به بنزین اعتباری ندارند، باید سهمیه خود را به خریداران بفروشند. متقاضیان نیز در همین سامانه درخواست خود را ثبت می‌کنند و بنزین موردنیاز خود را می‌خرند.

برای ثبت‌نام در این سامانه لازم است رانندگان ابتدا وارد سامانه سماس شوند. پس از آن باید مراحل مربوط به استعلام مقدار باقی‌مانده بنزین خود را انجام دهند. رانندگان در مرحله بعدی به سامانه بنزین من وارد می‌شوند و آن‌جا می‌توانند بنزین مازاد خود را بفروشند یا بخرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی