تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
به جای تهدید پاسخگو باشید!

استقلال هیات رییسه فدراسیون فوتبال شوخی است

مدیران فدراسیون و سازمان لیگ از برگزاری یک دربی ناتوان مانده‌اند. با شرایطی که این روز‌ها فدراسیون دارد حرف زدن از استقلال بیشتر شبیه به یک شوخی تاسف‌برانگیز است.

کد خبر: ۱۲۴۸۸۹
۱۴:۲۳ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

استقلال هیات رییسه فدراسیون فوتبال شوخی است

دیدارنیوز: چند روز پیش داریوش مصطفوی رییس سابق فدراسیون فوتبال بعد از تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از سوی فیفا، با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهاراتی جنجالی در مورد عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و حذف سرخابی‌ها از آسیا مطرح کرد.

مصطفوی از یک نهاد امنیتی و برخی نمایندگان مجلس از جمله احسان قاضی‌زاده هاشمی اسم آورد. او گفت فیلمی در اختیار دارد که نشان می‌دهد این ادعا حقیقت دارد. این مدیر ورزشی کشور هشدار داد با این اتفاقات فدراسیون فوتبال تعلیق خواهد شد. مصطفوی تاکید کرد آب از سرش گذشته و باید حقایق برملا بشود.

این اظهارات با واکنش تند اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال و بازو‌های رسانه‌ای پروژه برکناری عزیزی‌خادم مواجه شد. احسان اصولی سخنگوی هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال با اعلام ارجاع پرونده مصطفوی به کمیته اخلاق گفت: «این افراد باید پاسخگوی ظلم بزرگ به فوتبال کشور باشند.» اصولی افزود: «اظهارات روز‌های گذشته یکی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای پس از محرومیت و تعلیق فعالیت‌های این کمیته که حاصل عملکرد همین دوستان است مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به شمار می‌رود و با چنین رفتار‌های غیر حرفه‌ای و خارج از چارچوب اخلاق باید به شکل جدی برخورد شود.»

مهراد سراجی که در حال حاضر حضورش در هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال غیرقانونی است اظهارات رییس سابق فدراسیون را «پریشان‌گویی‌های متوهمانه یک پیرمرد» خواند. سراجی چندی پیش بعد از بلایی که سر باشگاه سایپا آورد از مدیرعاملی این باشگاه اخراج شد. به این ترتیب او که به عنوان نماینده باشگاه‌ها وارد هیات‌رییسه شده بود دیگر نمی‌تواند در سمت فعلی‌اش در فدراسیون باقی بماند.

واکنش تند و عصبانی اعضای هیات‌رییسه فدراسیون و تیم رسانه‌ای آن‌ها بدون پاسخگویی به شبهات، فوتبال دوستان را بیشتر از قبل متقاعد کرده که عزل عزیزی‌خادم ارتباطی با مسائل فوتبالی نداشته. این روز‌ها عملکرد هیات‌رییسه فدراسیون که تا یک ماه پیش پشت پرده بود، عیان شده و همه وزن فوتبالی این افراد را متوجه شدند.

فدراسیون فوتبال این روز‌ها از پیدا کردن یک اسپانسر برای تیم ملی عاجز مانده و سرپرست موقت آن یعنی میرشاد ماجدی برای اعزام تیم ملی به کره جنوبی دنبال قرض کردن است. مدیران فدراسیون و سازمان لیگ از برگزاری یک دربی ناتوان مانده‌اند. با شرایطی که این روز‌ها فدراسیون دارد حرف زدن از استقلال بیشتر شبیه به یک شوخی تاسف‌برانگیز است.

فدراسیونی که کمیته و دپارتمان داوری‌اش داد همه را درآورده. خداداد افشاریان رییس کمیته داوران متهم است که در چیدمان داوران هوای قوم و خویش و دوستانش را دارد و برای رای گرفتن از هیات‌های استانی حاضر است به داوران آن استان قضاوت بازی‌های لیگ برتری بدهد.

فدراسیونی که رد پای یکی از اعضای هیات رییسه‌اش در پرونده ارز دیجیتال کینگ مانی دیده می‌شود. همسر این عضو هیات رییسه چند روز پیش در رابطه با همین پرونده بازداشت و روانه زندان شد. خود این عضو هم یکی از متهمان پرونده به حساب می‌آید. پرونده‌ای با نزدیک به ۳ هزار شاکی! اگر هیات رییسه فدراسیون قصد استقلال عمل داشت و می‌خواست قانونی عمل کند در همین چند روز باید این مساله را بررسی می‌کرد.

در گزارشی که ۳۰ بهمن در روزنامه اعتماد منتشر کردیم به نقل از یک منبع آگاه نوشتیم که چهره‌ای امنیتی در پشت پرده عزل عزیزی‌خادم قرار دارد. همین‌طور به نهاد‌هایی اشاره کردیم که از خارج فوتبال روی هیات‌رییسه برای برکناری رییس فدراسیون فشار وارد کرده‌اند. همان نهاد‌هایی که ابتدا مشکل تایید صلاحیت عزیزی خادم را برطرف کردند و سپس هم عزیزی خادم هم اکثریت اعضای هیات‌رییسه را به فدراسیون فوتبال رساندند.

از کنار هم قرار دادن این اطلاعات و اظهارات داریوش مصطفوی به اضافه رفتار‌های نمایندگان مجلس از جمله قاضی‌زاده هاشمی و عصبانیت اعضای هیات‌رییسه تصویری شکل می‌گیرد که تنها یک خروجی دارد: اعضای هیات‌رییسه برای برکناری عزیزی خادم تحت فشار قرار گرفته‌اند و به نوعی تنها نقش میانجی را ایفا کرده‌اند. یک میانجی برای اطمینان از اینکه روال کار از لحاظ ظاهری به صورت قانونی به انجام می‌رسد و دیگر آن فضاحتی که سر برکناری محمد دادکان در زمان احمدی‌نژاد رخ داد تکرار نمی‌شود. هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال و شخص احسان اصولی و مهراد سراجی که مهره گردان اصلی برکناری عزیزی خادم بوده‌اند، می‌توانند تا هر جا که دل‌شان می‌خواهد با تندی جواب منتقدان را بدهند، از تمام رسانه‌های هم‌سو با خودشان استفاده کنند و جنجال به راه بیندازند، مصطفوی و دیگران را متوهم بخوانند و منتقدین را با پرونده‌سازی و کمیته اخلاق بترسانند. با این حال تغییری در شرایط پیش نخواهد آمد. بالاخره یک جایی باید این افراد به جای حمله پاسخ شبهات را بدهند.

گزارش از علی ولی‌اللهی

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی