تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
الحمدلله که پاری‌سن‌ژرمن حذف شد

کریم تو مسلمون نیستی!

کریم تو مسلمون نیستی؛ این پیام ویدیویی چند سال قبل است که بار دیگر زنده شد، آن هم در زمانی که ستاره فرانسوی یک تنه پاری‌سن ژرمن و ستاره‌های بزرگش را کنار زد و در برنابئو هت‌تریک کرد.

کد خبر: ۱۲۴۷۰۸
۰۸:۱۶ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

کریم تو مسلمون نیستی!

دیدارنیوز: بعد از گل سوم بنزما به پاری‌سن‌ژرمن بود که کاربران ایرانی فضای مجازی به یاد آن ویدیوی وایرال‌شده چند سال پیش نوشتند: «کریم تو مسلمون نیستی.» آنچه در سانتیاگو برنابئو در چهارشنبه شب رقم خورد چنین واکنش‌هایی را هم می‌طلبید: یک کامبک دیوانه‌وار از شاگردان آنچلوتی مقابل ستاره‌های پی‌اس‌جی، با هنرنمایی مردی به نام کریم بنزما.

او که تنها در ۱۷ دقیقه نسخه دلار‌های نفتی الخلیفی را پیچید. دو گل دوم و سوم او تنها به فاصله دو دقیقه به ثمر رسید تا گزارشگر بازی به درستی بپرسد: «خودت می‌دونی چیکار کردی پسر؟» در شبی که همه نگاه‌ها به کیلیان امباپه بود تا ببینند در برنابئو، مقصد احتمالی‌اش در تابستان، چه نمایشی خواهد داشت این کریم ۳۴ ساله بود که ورزشگاه را به جنون کشید.

هواداران رئال حق داشتند بعد از بازی بنویسند: چه کسی به امباپه نیاز دارد؟ تمام آتش‌بازی شاگردان آنچلوتی از خود بنزما شروع شد. با یک پرس به موقع روی گلر حریف تیمش را به گل اول رساند. کاری که در انجامش شگرد دارد و پیش از این بار‌ها انجام داده بود. معروف‌ترینش فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ بود. بعد از آن با یک همکاری زیبا با لوکا مودریچ تمام‌نشدنی تیمش را به گل دوم رساند و درست در لحظاتی که پوچتینو داشت فکر می‌کرد چه اتفاقی درحال رخ دادن است، درست لحظاتی بعد از اینکه پاریسی‌ها بازی را بعد از خوردن گل دوم آغاز کردند، بنزما هت‌تریک کرد.

ممکن است در این سه، چهار روزی که از بازی گذشته بحث‌ها به سمت این رفته باشد که حرکت بنزما روی دوناروما در صحنه گل اول رئال خطا بوده یا نه، ممکن است کامبک خوردن‌های ملس پاریس تیتر شده باشد، ممکن است ناکامی مسی و نیمار دستمایه شوخی مجازی قرار گرفته باشد، اما شکی در این نیست که بنزما چهره اول و آخر بازی چهارشنبه شب بوده است. بنزما با هت‌تریک در بازی مقابل پی‌اس‌جی رکورد‌هایی را به نام خود به ثبت رساند. او با ۳۴ سال و ۸۰ روز به مسن‌ترین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که موفق به هت‌تریک شده است.

همچنین بنزما با سه گلی که در این بازی به ثمر رساند شمار گل‌های خود را با پیراهن رئال به عدد ۳۰۹ رساند تا سومین گلزن تاریخ این باشگاه اسپانیایی لقب گیرد. او همچنین با پشت سر گذاشتن رکورد دی استفانو به سومین گلزن تاریخ رئال در لیگ قهرمانان اروپا هم تبدیل شد. تمام این‌ها به کنار، بنزما با درخشش در بازی چهارشنبه شب معادلات زیادی را در دنیای فوتبال به هم زد. بنزما احتمالا باعث جابه‌جایی‌های زیاد در باشگاه پاریسی شود. ممکن است پوچتینو برود و زیدان بیاید. ممکن است سیاست‌های این تیم تغییر کند.

بنزما همچنین در میانه جدال پرز مالک باشگاه رئال مادرید که طرفدار ایده سوپرلیگ اروپاست با ناصرالخلیفی مرد وفادار یوفا و از مخالفان پروژه، ورق را به سمت مرد اسپانیایی برگرداند. او صد‌ها میلیون دلار پولی که قطری‌ها خرج کرده بودند تا امسال فاتح لیگ قهرمانان شوند را به باد فنا داد. پول‌هایی برای راضی کردن مسی، دوناروما، واینالدوم و راموس. پول‌هایی برای حفظ نیمار و از همه مهم‌تر امباپه. بنابراین الخلیفی حق داشت بعد از شکست تیمش رو به یکی از کارکنان باشگاه رئال که داشت از مشاجره او با داور فیلم می‌گرفت بگوید: می‌کشمت! بله شاید واقعا کریم مسلمان نباشد که چنین کاری با یک پولدار‌های پاریسی کرده است. هرچند بیشتر علاقه‌مندان به فوتبال با وجود طرفداری از یک تیم دیگر و طبیعتا مشکل داشتن با رئال مادرید از حذف پاری‌سن‌ژرمن خوشحال شدند و بعد از بازی به سبک خود کریم نوشتند: الحمدلله!

گزارش از سامان سعادت

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی