تیتر امروز

افزایش سهم مالیات؛ اصلاح ساختار یا فشار بیشتر بر مردم؟/ خصوصی‌سازی یک رویا بود/ فیلم ۱۰۰ میلیاردی، کارت زرد به وزیر!
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

افزایش سهم مالیات؛ اصلاح ساختار یا فشار بیشتر بر مردم؟/ خصوصی‌سازی یک رویا بود/ فیلم ۱۰۰ میلیاردی، کارت زرد به وزیر!

این بیست و یکمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
ترامپ: لازم باشد باز هم به ایران حمله می‌کنیم/ آمادگی اسرائیل و ایران برای دور تازه جنگ؟/ عراقچی: تا جبران خسارت نشود، مذاکره بی‌مذاکره
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ: لازم باشد باز هم به ایران حمله می‌کنیم/ آمادگی اسرائیل و ایران برای دور تازه جنگ؟/ عراقچی: تا جبران خسارت نشود، مذاکره بی‌مذاکره

این صد و سیزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران/ الهه حسین نژاد قربانی کدام خشونت شد؟
دیدار با حضور کارشناسان برگزار کرد

نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران/ الهه حسین نژاد قربانی کدام خشونت شد؟

نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران، موضوع نشست تخصصی بود که پیش از آغاز جنگ با حضور حسین بیات، وکیل پایه یک دادگستری و پوران‌دخت نیرومند روانشناس بالینی برگزار شد.

شکایات از کسب و کار‌های اینترنتی هوشمند شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) فرآیند ثبت شکایت هوشمند از کسب و کار‌های اینترنتی را توضیح داد.

کد خبر: ۱۲۴۶۴۴
۱۲:۱۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

شکایات از کسب و کار‌های اینترنتی هوشمند شد

دیدارنیوز ـ علی رهبری در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)، اظهار کرد: با استفاده از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr) مردم پیش از خرید اینترنتی کالا می‌توانند اطلاعات شناسنامه‌ای و تخلفات را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه اگر رتبه اعتماد فروشگاه اینترنتی پایین بود، بهتر است گزینه پرداخت در محل انتخاب شود، گفت:، اما اگر بعد از خرید مشکلی ایجاد شد، مشتری می‌تواند در همان بخش اطلاعات شناسنامه‌ای اینماد گزینه ثبت شکایت را انتخاب کند و وارد مسیر شکایت شود.

به گفته این مقام مسئول تعرفه داوری شکایت بین دو تا ۲۰ درصد است که ابتدا شاکی و در نهایت متخلف باید آن را پرداخت کند؛ بنابراین از شکایت صوری جلوگیری می‌شود. اما در گذشته شاهد بودیم که عده‌ای برای تخریب یک کسب و کار شکایت ثبت می‌کردند. همچنین اگر رای به نفع مصرف کننده نباشد، راه بر او بسته نیست و می‌تواند به مرجع رسیدگی مراجعه کند.

رهبری با اشاره به فعالیت ۳۵ داور، اظهار کرد: نسبت شکایات به تعداد فروش هم به زودی اضافه خواهد شد. اما این سامانه برای بعد از خرید است تا به صورت الکترونیکی به شکایات رسیدگی و اختلاف حل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت الکترونیک در زمان نارضایتی مصرف کنندگان و خریداران محصولات، شاهد سردرگمی آنان بودیم که برای شکایت از کجا اقدام و چه مدارکی برای ثبت شکایت آماده کنند، اظهار کرد: اتلاف هزینه، زمانبر شدن فرآیند شکایت، اجحاف به مصرف‌کنندگان و ارتباط نداشتن مراجع ذی‌ربط با یکدیگر، از دیگر مشکلات موجود بود که انتظار می‌رود با به آغاز کار این سامانه کاهش یابد.

هدف‌گذاری برای رسیدگی سه تا ۲۱ روزه به شکایات

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده رسیدگی به شکایات از طریق این سامانه بین ۳ تا ۲۱ روز انجام شود، تصریح کرد: الزام قانونی اخذ نماد اعتماد الکترونیک به بیش از ۱۰ سال پیش مربوط است و از سال ۱۳۹۱ شورای امنیت کشور ارائه درگاه پرداخت را به دریافت نماد الکترونیک منوط کرده است.

رهبری با اشاره به اجرای قانون یاد شده از حدود ۲ سال پیش برای شرکت‌های خدمات پرداخت در حال اجرا است، گفت: فاز دوم این الزام از آذر ماه امسال اجرا شده که دریافت درگاه پرداخت مشروط به داشتن نماد الکترونیک شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز شنبه ۱۱ مرداد
امروز شنبه ۱۱ مرداد
امروز شنبه ۱۱ مرداد
امروز شنبه ۱۱ مرداد