تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

متخلفان چهارشنبه آخرسال تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت می‌مانند

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: ضمن برخورد قانونی با متخلفان چهارشنبه آخر سال، افراد دستگیر شده در این رابطه تا آخر تعطیلات نوروز در بازداشت مانده و خودروی آنان نیز توقیف می‌شود.

کد خبر: ۱۲۴۶۴۲
۱۲:۰۷ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

متخلفان چهارشنبه آخرسال تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت می‌مانند

دیدارنیوز ـ سرهنگ بهزاد عبدیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی افرادی را که سلامت شهروندان و رهگذران را تهدید و به اموال مردم و عمومی خسارت وارد و همچنین شئون فرهنگی و مذهبی توهین کنند و باعث ترس سالمندان، کودکان و بیماران شوند دستگیر و بازداشت خواهند شد.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه، افزود: با هدف تامین امنیت شب چهارشنبه آخر سال از تمام ظرفیت موجود نیروی انتظامی شهرستان استفاده می‌کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: برابر قانون و مقررات کیفری موجود، هر کس که مبادرت به ایجاد هیاهو، حرکات غیر متعارف ویا تعرض به افراد و موجب اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی یا مردم شود به سه ماه تا یکسال زندان و۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

عبدیان خاطرنشان کرد: در بند قانونی دیگر به صراحت بیان شده است هرکس در اماکن عمومی یا معابر، مزاحم زنان واطفال شود به دو تا شش ماه زندان و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم و هرکس موجب سقط جنین شود به سه تا ۶ ماه زندان محکوم می‌شود.

وی از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای تامین امنیت چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: برگزاری آیین‌های چهارشنبه آخرسال به شکل نادرست توسط عده‌ای موجب شده است تا روز‌های پایانی سال، به روز‌های نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شود.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به وقوع حوادث غم باری که بیشترین قربانیان آن کودکان و نوجوانان هستند، توضیح داد: در روز‌های پایانی هر سال، عده‌ای سود جو با استفاده از هیجانات شهروندان اقدام به ورود، پخش و فروش مواد محترقه می‌کنند که آسیب رسانی و به مخاطره انداختن حقوق اجتماعی شهروندان را به همراه دارد.

عبدیان ادامه داد: در سال‌های اخیر رسم چهارشنبه آخرسال با رفتار‌هایی آمیخته شده است که هیچگونه سنخیتی با رسوم و فرهنگ اصیل ایران باستان ندارد و فاقد هرگونه توجیه عقلی، فرهنگی و اعتقادی است.

این مسئول با بیان اینکه ما مخالف هیجان، شادی و تفریح نیستیم، تاکید کرد: رعایت قالب‌های درست و ایمن برای هیجان و شادی الزامی است تا شخص سالم بماند، به دیگران آسیب نزند و نظم عمومی را مختل نکند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس باقدردانی از شهروندان برای رعایت اصول ایمنی در چهارشنبه آخر سال، یادآور شد: از شهروندان در خواست و انتظار داریم که از ایجاد آتش بزرگ و تجمع در اطراف آن پرهیز کنند، کنار آتش توقف و تجمع نکنند، کنار آتش افراد غریبه نایستند، زیرا امکان دارد که مواد محترقه و آتش زا در آتش انداخته باشند، فرزندان خود را توجیه و کنترل کنند و از مواد اشتعال زا استفاده نکند و در صورت مشاهده هرگونه خرید وفروش و موارد مربوط به استفاده از مواد محترقه موارد را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی