تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

امضای پیش‌نویس یادداشت تعهدات ایران برای عضویت در سازمان شانگهای

مراسم امضای پروتکل مربوط به رایزنی‌های نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های و جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد.

کد خبر: ۱۲۴۶۲۴
۱۰:۵۳ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

امضای پیش‌نویس یادداشت تعهدات ایران برای عضویت در سازمان شانگهای

دیدارنیوز: مراسم امضای پیش‌نویس یادداشت تعهدات ایران برای کسب وضعیت “عضو دائم سازمان همکاری شانگهای” در تاشکند برگزار شد.

به نقل از ازبکستان دیلی، مراسم امضای پروتکل مربوط به رایزنی‌های نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های و جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد. در این سند پیش‌نویس یادداشت طرف ایرانی به منظور کسب وضعیت “عضو سازمان همکاری شانگهای” به تصویب رسید.

در این مراسم ولادیمیر نوروف، معاون وزیر امورخارجه ازبکستان، روسای نهاد‌های دائمی سازمان همکاری شانگهای، هماهنگ‌کنندگان ملی کشور‌های عضو و به‌علاوه روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک چین و روسیه در تاشکند حضور داشتند.

این سند نشان دهنده آمادگی طرف ایرانی برای رعایت اهداف و اصول منشور سازمان شانگ‌های پس از عضویت، معاهدات بین‌المللی و اسناد مصوب در سازمان برای کمک به توسعه دوستی و همکاری‌های متقابل سودمند با کشور‌های عضو در جهت افزایش اختیارات سازمان همکاری شانگ‌های در امور بین‌المللی و منطقه‌ای است.

بنابر این گزارش، مرحله بعدی این روند امضای یادداشت تعهدات در حاشیه نشست آتی سران کشور‌های عضو سازمان شانگ‌های در سمرقند در شهریورماه سال آینده خواهد بود. پس از آن، سران کشور‌های عضو به بررسی وضعیت ایران به‌عنوان “عضو” سازمان همکاری شانگ‌های خواهند پرداخت.

ولادیمیر نوروف در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از عضویت ایران در سازمان شانگ‌های تصریح کرد: عضویت کشوری همچون ایران مسئولیت جغرافیایی سازمان همکاری شانگ‌های را گسترش می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی را برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای باز می‌کند. این سازمان با اطمینان در حال حرکت به سمت همکاری گسترده بین قاره‌ای در محدوده وسیع اوراسیا است.

وی ادامه داد: این، بدون شک به ما این امکان را می‌دهد که نگاهی تازه به موضوعات منطقه‌ای و دستورکار جهانی بیندازیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی