تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

روسیه: هدف «عملیات نظامی» سرنگونی دولت اوکراین نیست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد که هدف «عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین» سرنگونی دولت فعلی این کشور نیست.

کد خبر: ۱۲۴۵۰۳
۱۴:۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

روسیه: هدف «عملیات نظامی» سرنگونی دولت اوکراین نیست

دیدارنیوز: کرملین در چهاردهمین روز از تهاجم نظامی ارتش روسیه به خاک اوکراین که تاکنون با کشته و آواره شده شمار زیادی از شهروندان اوکراینی همراه شده اعلام کرد که قصد سرنگونی دولت حاکم بر کی‌یف را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص تصریح کرد که هدف «عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین» سرنگونی دولت فعلی این کشور نیست.

ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در جریان یک نشست خبری گفت که «این عملیات علیه مردم غیرنظامی انجام نمی‌شود و قصد آن اشغال اوکراین و نابودی دولت حاکم بر آن» نیست.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری‌های بین‌المللی طی روز‌های اخیر بار‌ها دست به انتشار تصاویر و خبر‌های نگران‌کننده‌ای زدند که از بمباران مناطق مسکونی و کشته و آواره شدن غیرنظامیان در مناطق مختلف اوکراین حکایت دارد.

با این حال مسکو ادعا کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین در دست ندارد و هدف از این عملیات «نازی زدایی» و حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر آنچه «نسل کشی» خوانده شده، بوده است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده که هدف از عملیات جاری در اوکراین تنها هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی این کشور و از بین بردن تسلیحات پیشرفته و با دقت بالایی است که از سوی غرب در اختیار کی‌یف قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی