تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
او هیچ ایده‌ای درباره مسائل استراتژیک اوکراین نداشت

بولتون: علاقه ترامپ به رهبران قدرتمند جهان «خطرناک» است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا با بیان اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور هیچ ایده‌ای درباره مسائل استراتژیک اوکراین نداشت، گفت که علاقه ترامپ به رهبران قدرتمند جهان «خطرناک» است.

کد خبر: ۱۲۴۴۹۶
۱۳:۵۰ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

بولتون: علاقه ترامپ به رهبران قدرتمند جهان «خطرناک» است

دیدارنیوز: مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا اظهار کرد زمانی که دونالد ترامپ فرمانده کل قوا بود، هیچ ایده‌ای نسبت به "مسائل استراتژیک" در اوکراین نداشت و مدعی شد که این رئیس جمهوری سابق علاقه‌ای به "رهبران قدرتمند جهان" مانند ولادیمیر پوتین دارد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا در برنامه‌ای از تلویزیون "شوتایم" عنوان داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به نظر می‌رسد رهبرانی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را تحسین می‌کند.

جان بولتون گفت: ترامپ نوعی "علاقه" به رهبران قدرتمند سراسر جهان دارد و فکر می‌کنم این مسئله‌ای است که اینجا "خطرناک" است. چنین چیزی براساس "هیچ سیاست منسجمی" نیست بلکه براساس "تخیلات درونی" دونالد ترامپ است.

بولتون که در سال ۲۰۱۹ توسط ترامپ برکنار شد، حال با توجه به حمله روسیه به اوکراین، درخصوص معاملات و استراتژی‌های این رئیس جمهوری سابق آمریکا با روسیه و اوکراین در زمان ریاستش صحبت کرد.

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ گفته است که این رئیس جمهوری سابق "هیچ استراتژی" درخصوص اوکراین نداشته است.

جان بولتون افزود: دونالد ترامپ هیچ ایده‌ای درخصوص مسائل استراتژیک اوکراین نداشت. ما سعی کردیم که با وی صحبت کنیم، اما تنها چیزی که او به آن اهمیت می‌داد تلاش برای یافتن سرور حزب دموکراتیک آمریکا بود که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، در همان موقع از آن استفاده کرده بود؛ و این تمرکز که مخصوص خود ترامپ بود به این مفهوم بود که "منافع سیاسی من در اینجا چیست" نه تمرکز بر "تهدیدات ژئوپلیتیکی برای اروپا".

در جریان حمله روسیه به اوکراین، ترامپ همچنان نظر خود را بیان کرده و بحث و جدل‌هایی را در این زمینه برانگیخته است. وی پس از اینکه ولادیمیر پوتین نیروهایش را به اوکراین فرستاد، پوتین را فردی "بسیار باهوش" توصیف کرد و این رفتار او "محکومیت گسترده‌ای" را در پی داشت.

وی بعدا لحن خود را تغییر داد و گفت که تهاجم روسیه به اوکراین به مثابه "هولوکاست" است.

جان بولتون افزود: زمانی که دونالد ترامپ در راس قدرت بود، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را تضعیف کرد و به او اهمیت زیادی نداد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی